Gå til innhold

Xenon problem...

Ranger emnet

Mikael1977

Anbefalte innlegg

Mitt ene xenonlys har tatt kvelden.

Var innom Skoda og fikk feilsøkt litt og fikk forklart at jeg må bytte pære og tændspole (vil egentlig at jeg skal bytte alt, pære, tændspole og styrenhet bare for at ha det gjort)

Dette vil gå på rundt 18.000 nok for begge frontlysa så det er ikke aktuellt.

Spørsmålet er nå, kan jeg bare kjøpe meg et xenonkit isteden?

Har hørt at grunn til at disse xenonkit ikke er lovlige er fordi disse savner nivåregulering, men dette har jeg siden min har xenon orginal.

Da burde det ju bare være å smakke inn et kit....eller??

Noen som har prøvd dette?

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg mer eller mindre fått bekreftet at det ikke er mulig at bruke ettermarkedskit på orginal xenon da disse ikke fysisk passer... men igjen, noen som har gjort prøvet hvis det er mulig?

Dette er noe jeg bare har "hørt", ikke sikker på hvis det er blitt testet in real life!

Og en anen ting... hvor finner jeg bilopphogger i Oslo området?

//M

Octavia vRS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg mer eller mindre fått bekreftet at det ikke er mulig at bruke ettermarkedskit på orginal xenon da disse ikke fysisk passer... men igjen, noen som har gjort prøvet hvis det er mulig?

Kven har sagt dette? Har ikkje vært borti original xenon, men det er vel berre pæra som skal passe? Det må da gå an å få tak i pærer som passer til bilen din. Har du høyrt med Dybvik? Når pæren passer, skal det vel ikkje væra nokre problem med å koble til ballasten!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket med en på et svenskt skodaforum som mente at dette ikke var mulig.

Spurte Dybvik hvis det var mulig at montere i orginal xenon og fikk til svar at dette kit er blitt montert på mange Skoda tidligere. Men fikk aldri noe svar hvis det har vært snakk om orginal xenon.

Siden skattepengene er utbetalt kanskje man skal ta seg en sjanse og bestille kit alikevell. Passer det ikke så er det ju bare selge det på Finn... eller kanskje bruke åpent kjøp.

Blir nok til bestilling i kveld.

Det jeg synes er merkeli er at ingen annen her på forumet som har testet dette tidligere...

/M

Octavia vRS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dybvik har jo reservepærer for biler med originalmontert xenon. Det kan jo væra pæra som er defekt hjå deg. (du kan bytte om på pærene for å sjekke) Er pæra ok, er det tenneren eller ballasten problemet ligger. Klarer du å skru litt sjølv, so bør du kunne få bestilt den defekte delen. Det blir nok ein del rimeligare enn å levera bilen på verksted.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider