Gå til innhold

Bensinslange

Ranger emnet

slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Må legge opp ny bensinslange fra tanken/tankpumpa til hovedpumpa. Bilen hadde originalt en A-gasser, så hele bensinsystemet er selvbygd.

Jeg har ett stykk kobberrør på litt over en meter med ytre diameter 10mm med egenloddede overganger til 13mm. Bør jeg bruke dette røret med små slangestusser til tank og pumpe, eller vil det være like greit å bare bruke en lang gummislange på 13mm?

Altså:

TANK][slange13mm][rør13mm==rør10mm======rør13mm][slange13mm][hovedpumpe

Eller

TANK][slange13mm===========================================][hovedpumpe

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men jeg gjorde en annen vri før jeg så bilder av nye armaturer. Hovedpumpa mi har 12mm nippel, så jeg kjøpte 1/2" iø slange og dro et 12mm yø kobberrør helt ned til tankpumpa hvor jeg krympa ned til 8mm yø.

Etter jeg var ferdig ramlet jeg over bilde av et nytt armatur, og der hadde de bare en overgang fra 8->12mm på UTSIDEN av tankarmaturet. 740 armaturet jeg tok pumpe fra hadde avbrukne nipler utvendig, (og 8mm yø rør) så jeg klarte ikke å se for meg HVOR det det var stigeovergang til 12mm som hovedpumpa fra samme bil visselig har.

Skikkelig drittjobb med gamle plåtbetar. Spesielt når sølvloddet på orginal-sugerøret går opp og retningsbestemmelsen på armaturet blir kødda til. Da jeg skulle prøvemontere pekte alt bakover! :ratatatat Ble så jeg løste det med et baufilblad.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider