gomega Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Har en 1998 mod Opel Omega med grønn metalic farge. Det er litt rust på den som jeg har tenk til å fjerne! Har foreløpig pusset det meste av rusten med grovt pussepapir på maskin, og pusset over en del med P1000 smergel papir. Så kommer spørsmålene: 1. Har tenkt til å legge på et lag med middel som forhindrer at rusten kommer tilbake. Har noe som heter Can trust som er kjøpt på mekonomen, og lurte på om noen viste om denne er bra eller om det er noe annet som er bedre? 2. Vet jeg må bruke ett avfettingsmiddel før jeg legger på den rustbeskyttelsen! Hva slags avfettingsmiddel er bra? 3. Burde jeg gjøre noe mer enn dette for å få et bra resultat på de flekkene jeg har pusset? Pusse med grovt papir med maskin-> Pusse med P1000 smergel til det blir gjemt og ingen riper igjen -> Avfettingsmiddel-> Rustbeskyttelsesmiddel-> Grunning med rustbeskyttelse -> Lakk i bilens farge -> Klarlakk! Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Edvin2 Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Jeg ambefaler aceton som rengjøringsmiddel. Dette tar bort fett og skit og det blir helt rent etterpå:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg