Gå til innhold

Koblingsskjema - Noen spørsmål ang. kobling av cd-spiller på eldre modell.

Ranger emnet

-Veritas-

Anbefalte innlegg

Til DaButcher: en kammerat hadde Stinger 150amper sikring rett ved batteriet. (Stinger er jo ganske gode greier)

50kvadrats-kabel datt ned på toppen og smelta under kjøring.

Sikringen GLØDA, men røyk aldri! Så har ikke heeeelt trua på dem lenger, men har nå 1 der for sikkerhets skyld :)

da sier det seg selv at han har ALT ALT ALT for stor sikkering? vis man skal ha annlegg så anbefaler jeg å ha RIKTIG sikkering så NÆRME batteriet som mulig! jeg har driti meg ut på det samma før! kjørte med jallamekk å ikke festa helt.. ble kortslutt i ledninga og hadde for stor sikkring.. det tok fyr å ledningnette sa adjø!

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ganske stor sikring til for at den ikke skal gå hvis + kortsluttes mot jord.

Ta å regn ut hva kortsluttningsstrømmen blir med 25mm2 blir! Den er ganske så høy, så skal ha helt jævelig for stor sikring for at den ikke skal gå.

Men hvis du har kjørt 1,5mm2 med 100A sikring så skjønner jeg at sikringen ikke gikk.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men du. veritas. leser du hva andre skriver?

jeg leste at du ikke har sikring på kabelen....

Og derfor har jeg spurt om hvilken størrelse og hvordan sikring jeg skal ha, for jeg er ikke noen elektriker ingenør..

Og 3 forrskjellige personer trenger ikke å påpeke akkurat samme tingen, gjør de vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor har jeg spurt om hvilken størrelse og hvordan sikring jeg skal ha, for jeg er ikke noen elektriker ingenør..

Og 3 forrskjellige personer trenger ikke å påpeke akkurat samme tingen, gjør de vel?

GREIT, vis det er den frekkheten du kommer med, så tror jeg ikke du må regne med å få mer hjelp!

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider