Gå til innhold

Turbo dill

Ranger emnet


Pompiuses

Anbefalte innlegg

Bi-turbo er enten parallel koblet. .fe.ks på en v6er eller v8er (hver turbo tar hver sin sylinder rekke).. Eller så serie kobler man dem, man har da f.eks en liten turbo som spinner opp fort som tar fra laveturtall, og en større som tar fra høye turtall som bruker lenger tid på å spinne opp. På den måten kan man få mindre lag.

 

Rett meg hvis jeg tar feil, men det er hvertfall sånn jeg har skjønt det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Prolixin

Bi-turbo er enten parallel koblet. .fe.ks på en v6er eller v8er (hver turbo tar hver sin sylinder rekke).. Eller så serie kobler man dem, man har da f.eks en liten turbo som spinner opp fort som tar fra laveturtall, og en større som tar fra høye turtall som bruker lenger tid på å spinne opp. På den måten kan man få mindre lag.

 

Rett meg hvis jeg tar feil, men det er hvertfall sånn jeg har skjønt det virker.

 

 

Ja det er rett. Med kun en turbo, så blåser den altså til ALLE SYLINDERENE!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår