Gå til innhold

grom kam til 8v som gir ujevn tomgang!?

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

kg2t kammen fungerer aldeles ikke til noe 400hk motor.

 

Du har prøvd eller??

 

Merkelig at det er avbildet en turbomotor inni KG katalogen med Specs. 425hk/ moment over 400nm fra 2900-6700rpm. og maks moment fra 3500-4900rpm med 555nm som høyest og 522nm som laveste verdi.

Den har da vitterligen steg 2 turbotopp og KG-2T kam. Men de skrøner sikkert da ;)

 

Kan jo også nevne at KG-2T kammen har 10.5 i løft inn og 11.9 løft ut. durasjon 300 grader.

Til sammenligning har Gruppe A T5 race 11mm i løft inn/ut og 267 grader i durasjon.

 

For meg virker det som KG sin kam er hakket vassere sånn sett..

Billigere er den også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har montert kammen på flere turbo motorer og det er vell ikke så langt ifra den siste kamakselen jeg ville ha montert på en slik motor..Kg er jo helt sinnsyk på overladede motorer også....At han er pensjonert er ikke så alt for langt ifra sannheta.

 

Men det kan jo ikke benektes at den motoren hadde en grei effektkurve og tydeligvis fungerer med 400+hk.. Mulig KG vet noe mer om innstilling av sine produkter da..

 

Og den profilen er vel ikke mer pensjonert enn SAM's Gruppe A sin!

 

Kjører ikke med KG kam selv,bare så det er nevnt ;) Derimot en T5 race.

 

Men siden den tilsynelatende fungerer så er det vel greit å ha den som et mulig valg.

Men tydeligvis et dårlig valg i følge deg da altså..

 

(Noen kammer er mer kresen på innstilling enn andre da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg kan skaffe K kam med just kamdrev, så du kan få effekten på brukbart rpm til gate.

 

evnt kan du se på http://www.kgtrimning.com

 

 

hvordan er specsn på k kammen?

 

må jo ha benk om jeg skal ha justerbart eller har noen målene på dette?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
hvordan er specsn på k kammen?

 

må jo ha benk om jeg skal ha justerbart eller har noen målene på dette?:)

 

Jeg har K-kam og justerbart kamdrev. Den er avansert såpass at innsugsventil på bakerste sylinder står cirka 1.6mm åpen v/ødp. Fikk beskjed om at det skulle være 1.8, men syntes den fungerte bedre på 1.6

 

Med Volvos originale kamdrev tror jeg nevnte innsugsventil var cirka 1mm åpen. Dette må vel være for de som skal ha effekt mellom 5000 og 8500rpm, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K kam funker kalas. Syns den er veldig snill å kjøre med samt gir bra register.

Henrik kjører såvidt jeg vet med en T5race kam, det samme gjør poffs med mindre de har bytta nå i det siste.

De henger med en god bit.

Ellers så lager jo wetterhus til noen greie pinner.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår