Gå til innhold

Bra stereo for heavy metal?

Ranger emnet

Tonymann

Anbefalte innlegg

Til min gode gamle Toyota Carina har jeg allerede kjøpt Pioneer DEH-P9800 BT spiller, og en rimelig Kicker ZX1000.1 forsterker.

Jeg er ute etter godt anlegg som kan spille høyt,KLART og som kan gi meg en tilfredstillende bass når jeg kanskje vil gnu på noe rap i ny og nè.

Jeg vet ikke om sub forsterker valget mitt var veldig bra. Har ingen erfaring med noe anlegg fra tidligere, etter som jeg akkurat har fått lappen.

Er det noen sub jeg burde gå etter som gir full ytelse med tanke på forsterkeren? Og hva slags høyttalere burde jeg gå for? Jeg skal kun ha 2 fremme og 2 bak i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro Morel høyttalere passer veldigt godt for deg.

Selv hører jeg på samme musikksjanger. Jeg har nå de billigste høyttalerene til Morel. De spiller kjempe bra på denne typen musikk.

Dette er veldigt musikkalske høyttalere som gir deg mye glede av musikken. De har en veldigt detaljert og behaelig diskant (Uten at det noen gang blir for skarpt), Bassen er presis og stramm, masse trøkk, god dynamikk og spiller også veldigt høyt. Til prisen finner du ikke mange høyttalere som kan konkurere med disse.

Jeg hadde ikke store forventningen, når jeg kjøpte dem. de skulle bare være midlertidige høyttalere, til jeg kjøpte en av de største morel modellene. Jeg ble veldigt positivt overasket. Fra første tone fanget de min oppmerksomhet og spillte kjempe bra. Jeg ble sittendes i et par timer å bare lytte på musikken. Prøvde dem på mye forskjeligt, de skuffet ikke på noe.

Har aldri opplevd noen som har misslikt lyden i bilen min. Har bare fått positive tilbakemeldinger. De aller fleste som sitter på med meg, komenterer hvor bra høyttalerene låter.

Nå har jeg kjørt dem både rett fra spiller og på forsterer. De låter veldigt bra på begge deler. Jeg har heller ikke brukt noe sub sammen med dem.

Til prisen finner jeg ingen minus med disse høyttalerene. De mangler endel på den litt dypere bassen, men dette vil suben din ta seg av.

Jeg vil anbefale å droppe høyttalerene bak, så heller sattse på et litt dyrere komponentsett foran.

Sjekk morel.no. Her finner du morel sett i ulike prisklasser. Selv skal jeg oppdatere til Morel Elate.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider