gomega Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Har tenkt til å handle en del bilpleieprodukter fra autogeek.net, og lurte dermed litt på hva slags ekstra kostnader som kommer på! Ordenen kommer til å komme på litt under $300. Noen som har peiling på hvor mye jeg kan vente at frakten blir på? Og er det noe mer som kommer på utenom frakt og det varene koster? Moms, toll? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Det varierer veldig. Kommer helt an på volumet. Har du lagt noe stort i handlekurven? F.eks. en Grit Guard er det bedre å kjøpe her til lands, f.eks. hos scandicshine.no. En så stor bøtte bidrar til en veeeldig dyr frakt. Etter du har betalt ordren med PayPal kommer AG tilbake til deg i løpet av 2-3 dager med fraktkostnadene. Hvis du godtar sender de en ny forespørsel om penger via PayPal, og etter du har betalt sender de avgårde ordren. Du har muligheten til å trekke deg dersom du syntes frakten blir for dyr, da ordren slettes hvis du ikke svarer på mailen de sender med fraktkostnader innen tre dager. Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Alt kommer ann på størrelesn og tyngden på esken de sender. Så kommer 25% i moms pluss gebyr for at et gebyr på noen kroner. At du kjøper for $300 har ikke så mye å si på frakten ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Handler du lette ting som kluter og tilbehør er frakten som regel veldig lav, men med en gang du begynner å handle tunge flasker osv blir prisen ofte både doblet og tredoblet før du har varene på døra... og så får du en pen mva-faktura + gebyr fra FedEx eller hvemdetnåer som leverer varene. Fraktkostnadene kan man også ofte oppleve ganske store variasjoner på, helt merkelig. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Jeg har ikke bestilt så store ting, med unntak av bilshampo, men da kan jeg heller bestille det her i norge! Men får jeg vite samlet kostnad for alt av autogeek på den mailen, eller får jeg en faktura etter varene er kommet hit på mva osv? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnhell Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 De sender deg fraktkostnadene på mail, 1 dag eller 2 etter du har lagt inn ordren. Så hvis du ikke svarer på mailen, blir ordren slettet etter 2 dager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Jeg har ikke bestilt så store ting, med unntak av bilshampo, men da kan jeg heller bestille det her i norge! Men får jeg vite samlet kostnad for alt av autogeek på den mailen, eller får jeg en faktura etter varene er kommet hit på mva osv? Mva får du først som regel noen dager\uker etter du har mottatt pakken. Fedex kjører den gjennom tollen for deg, og krever evt mva i etterkant pr faktura. Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Mva får du først som regel noen dager\uker etter du har mottatt pakken. Fedex kjører den gjennom tollen for deg, og krever evt mva i etterkant pr faktura. Så du må altså ikke betale for toll, men mva? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Så du må altså ikke betale for toll, men mva? Litt usikker på om det er toll på disse varene, for å være ærlig. Handlet for første gang fra AG for en uke siden, og hentet varene i går. Regner med at jeg får en faktura fra Fedex på mva i løpet av ei uke. Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Det er kun 25% moms på dette. Jo mere du betiller jo mere sparer du, kontra Norske priser. ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Det er kun 25% moms på dette. Jo mere du betiller jo mere sparer du, kontra Norske priser. ;) Ja så leng ikke frakten blir for mye så;) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Da tror jeg at jeg har kommet frem til den endelge listen med bilpleieprofukter som skal bestilles fra autogeek! Meguiars NXT All Metal Polysh Meguiars Mirror Glaze #80 Professional Speed Glaze Meguiars Mirror Glaze #83 Dual Action Cleaner/Polish Meguiars Mirror Glaze #85 Diamond Cut Compound 2.0 Meguiars #21 Synthetic Sealant 2.0 Meguiars SCRATCH X Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Meguiars Water Magnet Meguiars NXT Generation Cockpit Shine Meguiars Supreme Shine Microfiber Towel Meguiars Microfiber Wash Mitt Meguiars Even-Coat Applicator - 2 Pack Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Gel Meguiars Smooth Surface Clay Kit Meguiars Gold Class Trim Detailer Meguiars Plastx Clear Plastic Cleaner & Polish Meguiars Hot Rims Chrome Polish Meguiars Quik Out Carpet Stain Remover Kommer også til å bestille dette fra godkjemi pga vekt og autogeek ikke har deep crystal serien! NXT Car Wash Natural Shine Protectant Gold Class Car Wash and conditioner Deep Crystal Step1 - Paint Cleaner Deep Crystal Step2 - Polish Wheel Brush Ultra-safe Noen som har noen kommentarer til hva annet det kan være kjekt å ha med siden jeg likevel skal bestille såpass mye? Noe som ikke er nødvendig? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg