Gå til innhold

Igjenstøping av fanger

Ranger emnet

PvtXtere

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bestilt meg styling fra Lumma og har planer om og støype igjen de RS rillene på frontfangeren og ett "luftinntak" på hvert sideskjørt.

Stlingen er i glassfiber, så da regner jeg med at det er bare og rubbe ned og smøre på polyester for å få heftgunn også begynne og legge strie over?

Hadde også tenkt på og bruke støypeplast, men vil den sprekke opp eller "falle av" ?? Er bekymret den ikke får nok heft mot glassfiberen?

Noen andre forslag eller ideer som allerede er utprøvd mottas med takk :)

http://pvtxtere.deviantart.com/

If I was to tell you that I have a 22" cock, is that something you might be interested in?

- Ari Gold -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

eller i dette tilfellet legge på baksiden der det sikkert ikke er gelcoat. Har fiksa MANGE ødelagde frontfangere i glassfiber, og du må ikke finne på å bruke annet enn glassfiber og polyester eller lignendes når fangeren er laga i glassfiber.

Vet ikke hvordan stylingen din ser ut, men dersom du skal støpe igjen hull: Teip med maskeringsteip foran hele hullet, så pusser du området rundt på baksida, støp i en bakside. Når dette er tørket, ta av teipen, slip om nødvendig og legg i ny glassfiber duk om det er så tjukt. Til slutt så legger du i glassfiber armert sparkel i skjøtene mellom gammelt og nytt, og der som du vil bygge. Tørk dette og slip ned til du får ønsket form. På toppen legger du slipefyller flere passe tynne lag er bedre enn 2 tjukke. Arbeid til du er fornøyd med formen, så er det bare å pusse, grunne å lakkere...

bare noen tips. de har funka fett for meg.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider