Gå til innhold

Volvo kan bli kinesisk

Ranger emnet

Margido

Anbefalte innlegg

Svensk stål ja... Er vel noen år siden Volvo var svensk. Syntes det høres bedre ut om Mazda kjøper de. Tror det kunne blitt bra:)

Når Ford har kommet fram til at Volvo har lite å tilføre konsernet og ikke er særlig profitabelt, hvorfor i allverden skulle Mazda kjøpe Volvo da?

Nei la Kineserene ta over, de finner kanskje noe å bruke hos Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå sliter vel FORD med store underskudd??

Og hva gjør så et konsern når et underskudd er på trappene?

Kutter utgifter der det får minst negative konsekvenser for konsernet ellers.

Om du feks må selge ting for å få økonomien til å gå opp,

hva prøver du da å selge først?

De tingene du har minst nytte av selvfølgelig, spesielt hvis det koster penger å ha dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den var god! ^^

Tja jeg vet nå ikke det, posten røper manglende kunnskap om både Geografi og bil.

Mazda har enda mindre bruk for Volvo enn Ford, og er dessuten Japansk, IKKE Kinesisk.

Daewoo og Hyundai er like lite Kinesiske, og Daewoo tilhører dessuten GM, noe som tilsier at det er større sjangse for å se en Saab med Daewoo merker enn en Volvo.

I tilegg kan jeg nevne at Hyundai på verdensbasis er ranket hakk i hel med Toyota og likt med Honda når det gjelder kvalitet og driftsikkerhet, mao milevis over Volvo`s ranking ( http://www.usatoday.com/money/autos/2004-04-28-hyundai_x.htm )

så om de skal lansere en Volvo med sine emblemer i fronten er det nok stor fare for at de ikke tør annet enn å bygge den sjøl i steden for å risikere sin topp plasering ved å la Volvo levere en ferdig bil til dem.

Ser faktisk ut som om "riskokere" er et bedre alternativ enn "kôttbullsburkar" når det gjelder pris i forhold til kvalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg vet nå ikke det, posten røper manglende kunnskap om både Geografi og bil.

Kjære deg, målet var ikke å briljere hverken med geografikunnskap eller bilkunnskap. Jeg skulle bare like å se trynet til de mest innbitte Volvo-tullingene når favorittbilene deres blir å se med ping pong-merker, hvis opphavsland jeg driter i, som for eksempel Hyundai, Daewoo, Kjing Kjong, Pjang Wong, Hyosung, Yamagotchi eller hva faen de liker å kalle det.

Ta poenget istedenfor å blære deg ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, målet var ikke å briljere hverken med geografikunnskap eller bilkunnskap. Jeg skulle bare like å se trynet til de mest innbitte Volvo-tullingene når favorittbilene deres blir å se med ping pong-merker, hvis opphavsland jeg driter i, som for eksempel Hyundai, Daewoo, Kjing Kjong, Pjang Wong, Hyosung, Yamagotchi eller hva faen de liker å kalle det.

Ta poenget istedenfor å blære deg ;)

Du må jo så gjerne se det som å blære seg å påpeke forskjellene mellom de Asiatiske landenes rykte når det gjelder kvalitet og driftsikkerhet, og å kritisere at du mer eller mindre drar en helt kontinent over samme kam.

Volvo folket er jo allerede ganske godt vant til Japansk teknikk i sine favoritter så enkelte av de Asiatiske merkene i grillen på en Volvo vil nok være lettere å svelge enn andre.

feks vil nok et Mitsubishi emblem bli lettere godtatt enn ett av de Kinesiske merkenes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Du må jo så gjerne se det som å blære seg å påpeke forskjellene mellom de Asiatiske landenes rykte når det gjelder kvalitet og driftsikkerhet, og å kritisere at du mer eller mindre drar en helt kontinent over samme kam.

Volvo folket er jo allerede ganske godt vant til Japansk teknikk i sine favoritter så enkelte av de Asiatiske merkene i grillen på en Volvo vil nok være lettere å svelge enn andre.

feks vil nok et Mitsubishi emblem bli lettere godtatt enn ett av de Kinesiske merkenes

Det heter "å skjære alle over en kam", ikke å dra dem over en kam. Videre er kontinent et intetkjønnnsord, altså skal det hete "et kontinent", ikke "en kontinent". "Asiatiske" er ikke et egennavn, det er heller ikke "japansk" eller "kinesiske", og disse ordene skal følgelig ikke skrives med stor forbokstav. Det heter ikke driftsikkerhet, men driftssikkerhet. Volvo-folket skal skrives med bindestrek, det gjelder også Mitsubishi-emblem. Du skulle ikke ha brukt tallordet "ett", men den ubestemte artikkelen "et", med mindre du mente ett spesifikt merke. I forkortelsen f.eks. bruker punktum, det har du utelatt, på samme måte som du har utelatt stor forbokstav etter punktum. For øvrig slurver du en del med komma.

Ser du hva som skjer når man henger seg opp i detaljer, fremfor å prøve å få med seg budskapet i et innlegg? ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, etter 9 dagers 3 timers og 20 minutters intens tenkning har du klart å ramse opp alle de gramatiske feil en trøtt fyr har klart å prestere kl 06:35 en mandags morgen.

MEGET imponerende.

Taktikken er også tilsvarende imponerende.

blir en satt til veggs, bytt innfalls vinkel og finn et tema så langt fra det opprinnelige som mulig.

Let feks gjerne opp noe å kritisere motstanderen for.

(minner meg faktisk litt om amerikansk film industris oppfatning av hvordan jurister opptrer i en rettsak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, etter 9 dagers 3 timers og 20 minutters intens tenkning har du klart å ramse opp alle de gramatiske feil en trøtt fyr har klart å prestere kl 06:35 en mandags morgen.

MEGET imponerende.

Taktikken er også tilsvarende imponerende.

blir en satt til veggs, bytt innfalls vinkel og finn et tema så langt fra det opprinnelige som mulig.

Let feks gjerne opp noe å kritisere motstanderen for.

(minner meg faktisk litt om amerikansk film industris oppfatning av hvordan jurister opptrer i en rettsak)

POENGET, min gode mann, som du åpenbart ikke klarte å tyde denne gangen heller, var at du skulle forholde deg til budskapet i innlegget, og ikke i eventuelle fakta-/skrivefeil. Det jeg forsøkte å vise med mitt siste innlegg var hva som skjer dersom man henger seg opp i detaljer istedenfor å forsøke å forstå budskapet. Jeg mente ikke å kritisere deg for alle skrivefeilene du klarte å lire av deg, men å demonstrere hvor meningsløst det er å komme her og komme her og forsøke å korrigere/rette på noe som ikke har noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok beklager så mye.

Jeg har fremdeles problemer med å forstå sammenhengen, men siden du sier det, får jeg vel bare kjøpe det at siden Kineserene muligens kommer til å kjøpe Volvo, er det sannsynlig at Volvo i fremtiden vil bære Japanske eller Koreanske merkers emblem i fronten.

Det er jo nesten litt synd at ikke det er en potensiell kjøper i feks Mexico da, da kunne jo Volvo fått et merke som feks Studebaker eller Hudson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok beklager så mye.

Jeg har fremdeles problemer med å forstå sammenhengen, men siden du sier det, får jeg vel bare kjøpe det at siden Kineserene muligens kommer til å kjøpe Volvo, er det sannsynlig at Volvo i fremtiden vil bære Japanske eller Koreanske merkers emblem i fronten.

Det er jo nesten litt synd at ikke det er en potensiell kjøper i feks Mexico da, da kunne jo Volvo fått et merke som feks Studebaker eller Hudson

Er du HEEEEEEEEEEEEEEELT idiot eller? Du må jo faen meg ha satt ny forumrekord i å ha vondt for å forstå ting, og det er - bare så du vet det - litt av en prestasjon! :)

MITT POENG, nok en gang (herregud, hvor mange ganger må jeg si det?), er at JEG tror det blir morsomt å se trynene på de mest innbitte Volvo-tullingene dersom (de tidligere) favorittbilene deres blir å se med kjing kjong-merke i fronten. Hverken mer eller mindre. Om kjing kjong-merket kommer fra Kina, Japan, Korea eller Tibet er for meg totalt likegyldig. Punktum.

EDIT: Det står i profilen din at du er født i 1970. Er det virkelig sant? I så fall er du den barnsligste og/eller mest kranglete 38-åringen jeg noen gang har vært ute for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du HEEEEEEEEEEEEEEELT idiot eller? Du må jo faen meg ha satt ny forumrekord i å ha vondt for å forstå ting, og det er - bare så du vet det - litt av en prestasjon!

MITT POENG, nok en gang (herregud, hvor mange ganger må jeg si det?), er at JEG tror det blir morsomt å se trynene på de mest innbitte Volvo-tullingene dersom (de tidligere) favorittbilene deres blir å se med kjing kjong-merke i fronten. Hverken mer eller mindre. Om kjing kjong-merket kommer fra Kina, Japan, Korea eller Tibet er for meg totalt likegyldig. Punktum.

tør jeg foreslå et bytte av nick?

feks til "Renholds arbeideren"

Hissighet og en tendens til å ty till sjellsord når du kommer til kort, lover slett ikke bra for din fremtid innen jussen

Renhold etter stengetid i div lokaler vil kanskje passe denslags bedre.

Etter denne eksplosjonen, mistenker jeg også at landegrensene på vestligere kontinenter ikke er tilsvarende likegyldige for deg som de østlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tør jeg foreslå et bytte av nick?

feks til "Renholds arbeideren"

Hissighet og en tendens til å ty till sjellsord når du kommer til kort, lover slett ikke bra for din fremtid innen jussen

Renhold etter stengetid i div lokaler vil kanskje passe denslags bedre.

Etter denne eksplosjonen, mistenker jeg også at landegrensene på vestligere kontinenter ikke er tilsvarende likegyldige for deg som de østlige.

Jeg er ferdig med jus. Blei lei av det, derfor slutta jeg å jobbe med det. :)

...dette hadde jo veldig mye med topicen, og det faktum at du overhodet ikke gidder/klarer å forstå poenget mitt, å gjøre... Hvordan kan du si at JEG kommer til kort, når du ikke engang klarer å snakke om saken? Du svarer ikke engang på spørsmålet mitt. For øvrig er det stor forskjell på å være hissig og å være veldig oppgitt. Uff, dette blir virkelig for dumt...

Gratulerer, du har bevist at du vet hvilke land ulike asiatiske bilmerker fra. *applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok beklager så mye.

Jeg tror du er litt sår over at Mazda i fremtiden muligens kan bli forbundet med Volvo. Denne sårheten har gjort deg blind for Dr Juris' budskap i denne tråden. Han tar for seg det faktum at det ville vært liddelig gøy å se trynene til de mest ihuga Volvo-folka dersom Volvo skulle havne i asiatiske hender. Det er ingen tvil om at mange Volvo-folk er svært merkekjære og konservative, og helst så at Volvo aldri la ned produksjonen av de gamle traverne 240 og 940. Fra den gang menn var menn og Volvoer hadde bakhjulstrekk og en heller gammeldags teknologi.

Dette velger altså vår kjære Sindre Pilten å "visualisere" ved en ørlite unyansert tilnærming til den asiatiske bilpark, siden ingen av liksommerkene han listet opp var kinesiske...

Det er mulig jeg er usedvanlig skarp (siste IQ-test viser riktignok at jeg er helt normalt utrustet oppe i topplokket), men jeg forsto hvertfall hva Juristen mente. Selvsagt vet jeg at man etter et eventuelt salg neppe kommer til å bytte ut jernmerket i grillen, men det var da for faen ikke det som var poenget.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider