Gå til innhold

Volvo kan bli kinesisk

Ranger emnet

Margido

Anbefalte innlegg

Det er mulig jeg er usedvanlig skarp (siste IQ-test viser riktignok at jeg er helt normalt utrustet oppe i topplokket), men jeg forsto hvertfall hva Juristen mente.

Nå er det vel få her som tviler på ditt intellekt, snarere heller tvert i mot.

Til og med jeg forsto hva han mente,men jeg valgte alikevel å kritisere det faktum at han tydligvis ikke fant det bryderiet verdt å skille mellom Kina`s bilindustri som er helt i startfasen når det gjelder biler for det internasjonale marked, fra Japan`s som forlot det stadiet for snart 40 år siden.

Korea er heller ingen novise på dette området.

Desverre er det enkelte som ikke tåler kritikk, og resultatet blir en tråd tilgriset av banning og sjellsord, noe selv en ateist som meg finner en smule unødvendig.

Om Mazda kjøper Volvo eller ei spiller ingen stor rolle for meg, da jeg neppe vil ende opp med noen av de bilene som vil komme ut av en slik union uansett.

Men jeg anser det som usannsynlig,

ikke bare av grunner jeg allerede har nevnt men også fordi Ford eier såpass mye av Mazda at et salg ville være bortkastet om de indirekte skulle sitte igjen med mesteparten av eierskapet selv etter salget.

Mazda er også faktisk allerede forbundet med Volvo, via Fords eierskap av andeler i Mazda og Volvo, har også de 3 merkene delt en god del komponenter i enkelte modeller, (V40, Focus og 3 blant annet, om jeg ikke husker helt feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til og med jeg forsto hva han mente,men jeg valgte alikevel å kritisere det faktum at han tydligvis ikke fant det bryderiet verdt å skille mellom Kina`s bilindustri som er helt i startfasen når det gjelder biler for det internasjonale marked, fra Japan`s som forlot det stadiet for snart 40 år siden.

Korea er heller ingen novise på dette området.

Joda, men hvorfor bli så dønn seriøs og full av kritikk på grunn av en morsom sleivkommentar fra Dr Juris. Det burde da finnes andre måter å briljere med sine kunnskaper om asiatiske bilprodusenter på...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men hvorfor bli så dønn seriøs og full av kritikk på grunn av en morsom sleivkommentar fra Dr Juris. Det burde da finnes andre måter å briljere med sine kunnskaper om asiatiske bilprodusenter på...

Jeg vil ikke akkurat kalle det å briljere å påpeke det de fleste med litt over middels interesse for bil vet............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke akkurat kalle det å briljere å påpeke det de fleste med litt over middels interesse for bil vet............

Mulig, men det kan oppfattes slik. Å imøtekomme en artig kommentar som ikke hadde til hensikt å være bilfaglig korrekt med kritikk av bil- og geografikunnskaper kan gi inntrykk av at du er en trøtt gubbe uten humor og toleranse. Og det er du vel ikke...

Gi'rei nå, og mor deg heller litt over tanken på hvordan trynene til de mest erkekonservative Volvo-entusiastene vil se ut den dagen de våkner til nyheten om at nye Brilliance Auto V70 T5 lanseres på det europeiske markedet... :D

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig, men det kan oppfattes slik. Å imøtekomme en artig kommentar som ikke hadde til hensikt å være bilfaglig korrekt med kritikk av bil- og geografikunnskaper kan gi inntrykk av at du er en trøtt gubbe uten humor og toleranse. Og det er du vel ikke...

Gi'rei nå, og mor deg heller litt over tanken på hvordan trynene til de mest erkekonservative Volvo-entusiastene vil se ut den dagen de våkner til nyheten om at nye Brilliance Auto V70 T5 lanseres på det europeiske markedet...

Hmmm i følge "buddyn" din Juristen er jeg barnslig, så rent gjennomsnittlig burde jeg da matche min alder ganske så bra :volvsmile

Tro meg jeg morer meg over tanken.

spesiellt når jeg for n`te gang overhører en kollege av meg omtale sin XC70 som noe så avansert at Romferja høres ut som en T-Ford i forhold :knob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg jeg morer meg over tanken.

spesiellt når jeg for n`te gang overhører en kollege av meg omtale sin XC70 som noe så avansert at Romferja høres ut som en T-Ford i forhold :knob:

Så vanskelig var det visst, men nå har jeg til slutt nådd frem med mitt budskap.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budskapet i seg selv har aldri vært noe problem,

Framførelsen derimot.

Såvidt jeg har oppfattet, er det bare du som har klart å lage problemer av selve fremførelsen, så det får stå for din regning. Alle andre ser ut til å ha forstått poenget uten å henge seg opp i, for budskapets del, irrelevante bagateller. Jeg kan for øvrig finne mange ankepunkter ved din fremførelse, noe jeg illustrerte ved én anledning, og da så du selv hvor langt unna skiva diskusjonen traff.

Det som har vært sakens/"stridens" kjerne, og som har medført en viss irritasjon fra min side, er at du har gått rundt grøten og overhodet ikke klart å tilkjennegi at du har forstått budskapet. I stedet har du brukt masse tid og energi på å mase om geografi og andre ting som ikke hadde noe med selve budskapet å gjøre. Jeg har imidlertid lært at jeg, for min og din skyld, skal bruke mer presise eksempler dersom våre veier skulle krysses ved flere anledninger.

Smask! :kiss

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har vært sakens/"stridens" kjerne, og som har medført en viss irritasjon fra min side, er at du har gått rundt grøten og overhodet ikke klart å tilkjennegi at du har forstått budskapet. I stedet har du brukt masse tid og energi på å mase om geografi og andre ting som ikke hadde noe med selve budskapet å gjøre. Jeg har imidlertid lært at jeg, for min og din skyld, skal bruke mer presise eksempler dersom våre veier skulle krysses ved flere anledninger.

"Å gå rundt grøten" som du kaller det, var vel heller mer det å overvurdere din intelligens og dermed mene at det var unødvendig å terpe på det innlysende.

For å unngå å gjenta slike feilgrep, er vel en test av forumets ignorer funksjon på sin plass!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å gå rundt grøten" som du kaller det, var vel heller mer det å overvurdere din intelligens og dermed mene at det var unødvendig å terpe på det innlysende.

For å unngå å gjenta slike feilgrep, er vel en test av forumets ignorer funksjon på sin plass!!!

Nå motsier du deg selv. Du gjentok deg selv med irrelevante argumenter ved en rekke anledninger fordi du OVERvurderte min intelligens? Det virker jo veldig logisk...:violin:

Supert for meg om du benytter deg av ignorer-funksjonen, det vil jo spare meg for en hel masse irritasjon og et betydelig antall tastetrykk.

Avslutningsvis, hvis du ikke allerede har aktivert ignorer-funksjonen, må jeg bare spørre: er du virkelig 38 år, eller er det bare noe du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider