Gå til innhold

Luftmassemåler ettermontering turbo,

Ranger emnet


Merce202

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ettermontert turbo på min mercedes w202 med 111 motor. Alt fungerer fint og jeg har skrudd opp bensin mengden til hakk 3 og lader ca 0.6 bar. Eneste problemet jeg har er at jeg får feilkode på luftmassemåleren og bilen går inn i nød prog.

Med god tro byttet jeg luftmassemåleren(for de er jo ORGINALT DÅRLIGE:P) i håp om at det ville gå bedre og det gjorde det i ca 20 min for den hoppet tilbake i nød prog. og filkodene kommer igjen:( lurte på om jeg skal bruke en massemåler fra en kompressor motor eller montere massemåleren etter turboen? noen som har vært borti noe liknende før?

Skal også prøve å senke tenning litt(hører ingen tenningsbank men kan det føre til feil på lmm kanskje?)!!

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M111-motor, 2.0 eller 2.2(mener C180 er 2.0)?

 

Siden luftmassemålerne er dårlige på disse(vært borti det selv) så tror jeg det er en dårlig idè å sette den etter turbo.

 

Har du tatt en fysisk sjekk av luftmassemåleren, at det ikke har blitt sugd inn f. eks. varmetråden.

 

Hvor mye trykk/effekt har du sånn ca(ikke skryte)?

 

Vil tro at motorstyringa måler større luftmasse enn den skal og registrer det som en feil på LMM.

Eller at luftmassemåleren gir fullt utslag, og lambdasensor registrerer feil blanding og så lager en feilkode.

 

Har mest trua på den første.

 

Har også en idè for å lure motorstyringa, bygg et større rør til luftmassemåleren(på volvoer er det en del som lager 3" LMM), bytt til tilsvarende større dyser.

 

Evt så kan du jo prøve å finne en chip beregna på turbo som skjønner litt mer.

 

Vet og at 2.0 har litt simplere innsprøytning enn 2.2, kanskje noen av disse har mere for seg enn den andre?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nei, har ingen tråd. Er så lat at jeg ikke gidder lage en:P Har satt inn orginal motor igjen. Men har planer om å bygge opp turbo motoren igjen med smidd innmat, når penga strekker til det:D Og kanskje med datasprut

Hele motoren var egentlig bare et prøv og feil prosjekt for å sjekke, er egentlig ikke en turbo aktuell bil, automat og alt annet feil:P eneste kule med bilen er clean look stylinga:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår