Gå til innhold

Min "nye" 2001 Passat 1.9 TDI 130hk

Ranger emnet

J0lle

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig funnet bilen i mitt liv, eller hva man skal kalle det. Brukte bare 3 mnd'er på å finne bil :o

Har vært innom alt fra Seat Leon til BMW 3-serie til Nissan Almera til gud vet ikke hva.. før jeg endte opp med Passat av alle ting, en av de bilene jeg ikke hadde tenkt på engang før denne dukket opp

Her er bilde av fronten

front.JPG

Her er bilde skrått forfra

skr_.JPG

Planer jeg har umiddelbart er:

1. Senkesett!!

2. Stereo

3. Tonede baklykter (Litt usikker på om jeg bare skal beholde de originale, samt tone de 5 bakerste rutene

4. Chip

5. 18" eller 19" felger og dekk

Bilen har rullet 173000,- men er tatt godt vare på, lakken er veldig pen som dere kan se av bildene og interiøret er minst like fint. Oljeskift og filter er byttet hver 10.000 siden den kom til norge for 3 år siden.

Kommentarer, forslag, innspill mottaes med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Flott bil du har kjøpt deg. Jeg også brukte lang tid for å finne riktig bil og endte opp med en 05 passat 1.9 TDI 130 HK.

Har du automat?

Har hørt at Chipping av aut ikke er å anbefale, mulig jeg tar feil.

Men uansett en flott bil.

Takker!

Dette er 5-trinns manuell kasse, automat ville jeg ikke ha :)

Det er nok sant det, hvis du skal chippe så må automatkassa programmeres om, ellers vil den antagelig gå åt skogen fort. DYRT !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh..

..gratulerer med ett meget bra valg!

Var selv inne på alt fra A6 til Mondeo (trenger stasjonsvogn!), men etter en prøvetur i en Passat måtte jeg gi meg over! :)

Alt du trenger nå er;

- Øyelokk

- Soting av vinduer

- Senking!

- 18" (19" dreper alt av komfor, 205/50R17 er egentlig best, men så ser jo 225/40R18 så mye bedre ut.. ;) )

- Kromspeil

- Chip

- Angel eyes

- Nye baklykter

- Takrails i krom

- Skikkelig anlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh..

..gratulerer med ett meget bra valg!

Var selv inne på alt fra A6 til Mondeo (trenger stasjonsvogn!), men etter en prøvetur i en Passat måtte jeg gi meg over! :)

Alt du trenger nå er;

- Øyelokk

- Soting av vinduer

- Senking!

- 18" (19" dreper alt av komfor, 205/50R17 er egentlig best, men så ser jo 225/40R18 så mye bedre ut.. ;) )

- Kromspeil

- Chip

- Angel eyes

- Nye baklykter

- Takrails i krom

- Skikkelig anlegg...

Det med kromspeil veit jeg ikke helt, jeg har funnet både kromspeil og kromsett til de nederste rillene rundt tåkelyktene osv.

Jeg har også funnet noen tonede baklykter, like som originalen men de kommer på over 2000,- med moms og frakt inn til norge, syns det er litt stiv pris.

Angel eyes, er ikke det litt for bmw da? ;) hehe.. er sugen på xenon, men må jo demontere halve bilen for å få dette ordentlig på plass.. får se det an litt utover sommeren hva jeg rekker :) første pri nå er vel senking, felger, anlegg og chip tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider