Gå til innhold

Hvor lite gummi mulig på 17" felger?

Ranger emnet

lroedal

Anbefalte innlegg

Som topic sier, hvor lav profil og bredde er det mulig å få på en 17" felg? Vurderer å kjøpe tilbake felgene fra gamlebilen min, da jeg er svært misfornøyd med kantfelgene jeg har på Poloen min... Men har ikke overdrevent med plass i hjulbuene, så er interessert i minst mulig gummi på dekket, og så "lite" bredde som mulig. Vet desverre ikke ET på felgene, men er disse;

IM000257.jpg

De har for tiden 215.40.17, men det blir nok alt for mye for at de skal passe på Poloen... Så hvor lite er det egentlig mulig å skaffe hos en vanlig dekkbutikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en her på hamar som kjører med så lite gummi på felga at det ser ut som han bare har surra litt hockeyteip rundt felgene.

Om detta er lovlig eller ikke aner jeg ikke.

Du kan jo kjøpe smalere dekk du kan strekke litt, da blir det jo mindre gummi.

Jeg må strekke gummien forran på bilen min, ellers subber det.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn nogenlunde lovlig da? Koster det stort mer å få de strekt enn å få de montert på vanlig vis?

Aner ikke på lovligheten av det, men har aldri fått påpek på det.

Gått igjennom EU kontroll og visning pga mangellapp uten problem.

Der jeg pleier å handle dekk tar dem ikke noe ekstra for dette, aner ikke om det er noe mer jobb en normalt da.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hørtes lovende ut. :) de felgene som fulgte med bilen er spacet 20mm, så de står ut av hjulbuene... Allerede mistet mye gummi på sidene pga. de dårligere veien rundt her så... Og de er så breie at de ikke passer ut spacere... Men lurer på om de gamlefelgene er hakket mindre bredde på, så tror de skal passe i forhold til fjørene... :) Dessuten er de uten kast, noe jeg tror kommer til å bli mye bedre å kjøre med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider