DeVille Skrevet Juni 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2008 Lurer på, når en motorsykkel kjører forbi andre billister mellom felter, tenker da på firefeltsmotorvei, og en av bilene treffer sykkelen, kan billisten da få skylden? Slik jeg forstår det vil jo da sykkelen kjøre ulovlig, og i teorien kan man da med vilje kjøre på den uten å få skyld? Så sant man ikke innrømmer det da... :) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juni 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2008 Lurer på, når en motorsykkel kjører forbi andre billister mellom felter, tenker da på firefeltsmotorvei, og en av bilene treffer sykkelen, kan billisten da få skylden? Slik jeg forstår det vil jo da sykkelen kjøre ulovlig, og i teorien kan man da med vilje kjøre på den uten å få skyld? Så sant man ikke innrømmer det da... :) Før jeg bruker noe særlig energi på å lese om lovligheten av motorsyklisters kjøring mellom kjørefelt: hvorfor spør du om dette? Har du tenkt å kjøre på noen, eller er du bare en artig figur? :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Juni 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2008 hehe. Skal begynne å ta samtlige jeg ser :) Grunnen til at jeg tenke på det var da jeg sto i kø ned lier og jeg blir passert av diverse sykler. Merk, jeg legger meg ut til sidelinja så de kommer forbi, men merker jo at det skal utrolig lite til før det faktisk går galt. Ser også på endel billister at de legger seg med vilje for å blokkere dette. (eller kan ikke kjøre... som stemmer for en god del i trafikken :) Selv kan jeg være på begge sider av saken, da jeg har sykkel selv og har kjørt forbi på denne måten. Så, det er av ren interesse jeg spør, men jeg kan heller ikke garantere at jeg er riktig i hodet... men hvem er vel det? :) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juni 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2008 hehe. Skal begynne å ta samtlige jeg ser :) Grunnen til at jeg tenke på det var da jeg sto i kø ned lier og jeg blir passert av diverse sykler. Merk, jeg legger meg ut til sidelinja så de kommer forbi, men merker jo at det skal utrolig lite til før det faktisk går galt. Ser også på endel billister at de legger seg med vilje for å blokkere dette. (eller kan ikke kjøre... som stemmer for en god del i trafikken :) Selv kan jeg være på begge sider av saken, da jeg har sykkel selv og har kjørt forbi på denne måten. Så, det er av ren interesse jeg spør, men jeg kan heller ikke garantere at jeg er riktig i hodet... men hvem er vel det? :) Akkurat. Vel, sunn fornuft gjelder i mitt hode, i alle fall når det gjelder denne problemstillingen - er det stillestående/saktegående (under 20-30 km/t?) kø, bør motorsyklistene selvsagt slippe forbi, dersom trafikken går fortere enn 30-40 km/t (er litt slepphendt med fartsgrensene her, for det er ikke nødvendigvis likt i alle tilfeller) bør motorsyklister ha vett til å holde seg i skinnet, selv om de ser muligheten til å snike seg forbi. Personlig har jeg like lite til overs for dem som kjører som Ghostrider som for dem som prøver å presse/hindre motorsyklister i å komme seg frem. Å kjøre på noen fordi man misliker deres oppførsel i trafikken er nok uansett en dårlig løsning, uansett om man er bilist eller motorsyklist, selv om det av og til kan være veldig fristende ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2008 Vel, jeg tror ikke det er så veldig mange som klarer å kjøre som Ghostrider, men jeg ser poenget ditt. Har flere ganger opplevd å stå i kø i oslo og noen kjører mellom i 80+, som burde tilsi at man har et dødsønske... Men min tanke, hvis det kommer en hindring i veien, en katt som spretter opp i veibanen (ikke at jeg har sett det på 4felt, men i teori...:) ), noen som blåser inn i veibane, osv. Man tar da en unnamanøver, men holder seg i sitt eget felt. Det er litt bredde på disse, så dette er jo mulig. Der kjører da en sykkel som du ikke så, han ligger litt over i ditt felt og blir truffet. Er det da billistens ansvar, at han skulle hatt oversikt selvom han ikke forlater feltet, eller vil sykkelføreren uansett få skylden fordi han befinner seg ulovlig? Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Jeg vet ingenting om hvorvidt disse motorsyklistene (og mopedistene og syklistene også forsåvidt) gjør noe ulovlig når de kjører slik. Uansett foregår det jo i stor skala på veiene rundt oslo, jeg opplever det stadig på ring 3 og sørover på E6. Og jeg mener nå det skulle være greit, når trafikken står så og si stille, så er det som oftest plass nok til å lure seg forbi..jeg prøver så langt det er mulig å vike litt unna når jeg ser dem kommer. MEN, disse som kommer i sånn sabla fart!! DE skulle vært klipt ned! Direkte livsfarlig! Kanskje først og fremst for dem selv, men allikevel, dårlig dømmekraft og idioti må det være! FYSJOM! Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Tenker du nå på i fart?! for såffal er jo dette sjeldent. det er da mere bajas kjøring! men når det gjelder rushen er det ikkeno galt i det! personlig driter jeg i det om en passerer meg mens vi i bilen står stille, meg fjerner meg også slik at dem kommer forbi! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Nei, okei, mulig jeg var litt uklar nå. Som sagt, jeg har ingen problemer med å gi litt ekstra plass til de som vil "snike" litt mellom bilene i rushet. Men det er NOEN som gjør dette i ei sånn sabla fart at man knapt merker at de kommer bak før de er forbi. Det er jo tross alt ikke snakk om mange cm klaring mellom bilene og evt motorsykler mellom, og det skal ikke rare uoppmerksomheten til før det brått blir altfor trangt og det går galt. Jeg mener vel at det er greit, men gjør det pent og forsiktig, og ikke forvent at absolutt alle følger like godt med i speilet eller er like villig til å gi litt ekstra plass.. Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 værste er jo bila som kjører sikksakk frem og tilbake i felta for å spare en og en bil om gangen. og plutselig blir han sittende i feil felt og havner flere hundre meter bakover,!) ahha Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Hoho, jau.. er nok av disse. Mange småsnuskete feltskifter også. Hjelper så sabla lite i ettermiddagsrushet, gitt. Teorien er utprøvd, og forkastet, for å si det sånn. Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 jeg bare sperrer slike med lastebilen jeg;) ser jeg en kjører frem og tilbake spesielt om de hiver seg 5ganger forran meg på 500m så venter jeg på neste sjanse der jeg får luka han inn bak meg, så sinker jeg han resten av veien;!) ahha Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltnesen Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Ja angående det siste med lastebiler på e18 innover mot oslo og forsåvidt andre veien som ligger å kaster seg frem og tilbake, og gjerne ligger på fjernlysa og tuta fordi du ikke har luftfjærer som gjør at du kan heve bilen over de andre bilene å kjøre over de, DET er irriterende det. Sånne er det morsomt å ligge å plage. Siter -'86 Toyota Celica x'91 Audi 80 (Påkjørt -> Skrap) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 den der skjønte jeg ikke;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Ja angående det siste med lastebiler på e18 innover mot oslo og forsåvidt andre veien som ligger å kaster seg frem og tilbake, og gjerne ligger på fjernlysa og tuta fordi du ikke har luftfjærer som gjør at du kan heve bilen over de andre bilene å kjøre over de, DET er irriterende det. Sånne er det morsomt å ligge å plage. hehe, 1.6 duger ikke til stort annet så;) sliter med 124 300diesel å kjøre ifra en sånn en uten last. 1.6 er ikke SÅ Mye sprekere akkurat.. åja, fotgjenger ja, var litt sein på avtrekkeren. Hjalp deg mye. HATER tapere som ligger å sperrer veien overalt på jord, jeg kjører somregel inn til sida såfort jeg ser jeg sperrer veien og det er mulig å slippe forbi,men noen skadeskutte troll klarer ikke å skjønne at dem sperrer selv om det ikke finns bil foran han og det finns 20km kø bak han. hadde jeg kjørt lastebil skulle jeg pressa ut sånne rasshøl og kjørt konstant med 12 tusenmetere pekanes inn i flatlusa til sjaføren foran og liggi et par meter unna bakhue hans. Hvis det er tørr asfalt, bilen din har mulighet til å ligge i fartsgrensa eller holde trafikken, SÅ press den jævla pedalen i bånn om du så må det!! Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltnesen Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Dette var en Hiace 2.4D, det var oppover motorveien (lierbakkene) det vil da si at du kan prøve selv å kjøre opp der med den, og jeg pressa pedalen i bånn og har ca. 80 på speedometeret. Det er ikke en racerbil akkurat. Når man ligger i høyre felt å kjører oppover så er det bare for han å kjøre forbi isåfall da, istedenfor å ligge på lysa og hornet. Bruk huet ditt før du kommenterer, du må jo være noe av det mest irriterende idiothuet her inne. Fotgjenger kommer forresten av at en kar kjørte på ræva mi når jeg sto stille i et kryss, og ventet fordi jeg hadde vikeplikt. Og om det er en 1.6l eller ikke, so? Det er en førstebil, er da bedre å ha en bil det er mulig å ha penger til å kjøre rundt enn en som sluker bensina med en gang den er fylt på. Er ikke alle som har ræva full av penger når man går på videregående vettu! Knøl! Siter -'86 Toyota Celica x'91 Audi 80 (Påkjørt -> Skrap) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg