Gå til innhold

Opel Vectra C 1,8 Elegance - Kjente feil etter passerte 100 000km?

Ranger emnet

MusabaN1

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ganske grønn når det gjelder biler, og så mitt snitt til å spørre noen av dere..

Jeg er meget interessert i en Opel Vectra C 1,8 Elegance (Sedan) som er til salgs, men er ganske mistenksom når det gjelder feil eller mangler, siden den selges ganske billig. Selskapet den selges av, sier den ikke har noen.. Enda

Annonsen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13838126

Er det noen kjente feil eller mangler som følger disse bilene etter de har passert 100 000km ? Vil dere si at det er et godt kjøp, eller kommer jeg til å gå på en smell med hensyn til kommende dyre reprasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min vectra b fra 1996 er dyr i drift. mye foringer bremser rust el feil mm. Så jeg vil ha styr unna . Mye olje forbruk oxo. Opel er kjent for rust . Jeg kommer aldrig til og kjøpe opel noen gang. Etter 3 md røk motoren på min. på alle eu kontroller var der mye og fikse . Har nå bmw etter 3 år har jeg kun byttet lysperer =) . Hadde bmw,en inne på eu nå 0 feil .

BMW 525 D  E 61
TOURAN TID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale opel på det sterkeste. Har 4 opeler i nærmeste familie og ingen har vært plaget med det som er nevnt over. På min vectra 98mod finnes det ikke rust. Eneste med den er at den bruker litt olje. er jo 1.6 liter. men jeg vil anbefale deg å ta bilen på naf-test før kjøp. kan jo være noe. Men kjøpe heller vectra 2006 mod, de er mye tøffere:-P

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min vectra b fra 1996 er dyr i drift. mye foringer bremser rust el feil mm. Så jeg vil ha styr unna . Mye olje forbruk oxo. Opel er kjent for rust . Jeg kommer aldrig til og kjøpe opel noen gang. Etter 3 md røk motoren på min. på alle eu kontroller var der mye og fikse . Har nå bmw etter 3 år har jeg kun byttet lysperer =) . Hadde bmw,en inne på eu nå 0 feil .

det du forteller om opelen kunne like godt hendt med bmw..

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har selv hatt vectra C i 3år nå og har vært veldig fornøyd.

Har nettopp fått enda et barn så pga plass så har jeg kjøpt større bil så vectraen må selges :(

Skulle gjærne beholdt denne som nummer 2 bil, men blir for dyrt desverre.

MASSE BIL FOR PENGENE OG SÅ SER DET BRA UT

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13985424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

har hatt ein vectra 2000 mod. feilen som var med disse var termostaten. men den er billig og lett å skifte. ellers noe lekkasje i demperene, men det må en regne med etter mange års (og eieres) bruk. utenom det er jo karrosseriet galvanisert så skal ikke komme rust, selv om det er typisk at den får litt nede ved plastlista på bakluka (bobler). men sykt bra bil utenom. var storfornøyd me den.

Opel Vectra A 2,0i Gl -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar.. har kjøpt overnente bil nå og mener selv jeg har gjort et kupp =) Garantert beste bilen jeg har kjørt

Men hva er det med Opel og 2. Gir egentlig? Med en gang den kommer i 2. Høres det ut som det plutselig er turbo i den. Kjørte en astra forleden, den har samme lyden :P

Jeg er som sagt ganske grønn på bil, men har lyst til å gjøre noen modifiseringer på den rent kosmetisk. Da tenker jeg på nye 20" felger pluss R-dekk og senking. Ser helst etter BBS. Noen tips, prisoverslag, hvor bør jeg kjøpe/montere osv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider