Gå til innhold

Økern´s Corrado

Ranger emnet


Oekern

Anbefalte innlegg

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ladetrykksmåler er da blitt koblet til. Syns den gir litt rare verdier (Folk pleier og ha 0bar / 0 til - 6 bar på tomgang

men jeg har enda lavere.

Men får se hvordan den måler når jeg får den på veien og får belasta motoren..

 

th_MOV00093.jpg

 

 

Har og fått skrudd ut termostaten, og denne er defekt.

Kjøper ny nå til tirsdag.

 

Tenkte og bytte den reima som går på 2 hjul. Et hjul som er på servopumpa samt et hjul lengre bake.

Hva heter denne reima og hvor kan jeg få tak i den?

 

Har også fått gått over motorrommet med litt avfettningsmiddel og slikt;

DSC00091.jpg

DSC00097.jpg

DSC00098.jpg

DSC00099.jpg

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bytte av termostat ga ikke store utslaget.. Den vart litt mer seig, kokte ikke likefort/hold seg mye lengre på 110 grader før lampa begynnte og lyse..

Det værste var at bilen gikk utrolig dårlig, værre enn en dass.. Vakke reaksjon på bånn gass i det heletatt..

Hiace´n med 88 diesel hk er mye sprekere.. Såh.. Lurer på om ikke toppakninga har røki og motoren skjært seg, om det fortsatt er mulig og kjøre den slik ?

Føles sånn ut som er det som er skjedd, værtfall nå som den gikk så satans dårlig..

Eneste rare er at den fortsatt går reint.

Noen inputs ?

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanger til IC sitter som de skal.

Det kan godt hende at det er en lekasje der, men denne er da evnt. utrolig liten.

 

Så det er ei godt og si hvorfor ladetrykksmåleren ikke gir utslag over 0 bar (om jeg husker og så riktig)

og hvorfor dritten koker heile tia.

 

Neste blir og ta en komp. test.

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen her som har RSR utblås samt rør i stål/aluminum til/fra IC til G60 ?

Hadde vært ypperlig for meg og fått dette nå, ettersom jeg har demontert litt og har god plass og skru på disse områdene.

Endret av Oekern

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkefølgen neden for er slik; Nr en er den ved dynamo, nr fire er den nærmest fordeleren.

Målte 3 ganger på alle.

 

Nr 1. Hoppa fra 8.0 til 8.4/5

Nr 2. Fra 7.1 --> 8.5 --> 9.2

Nr 3. 8.1

Nr 4. 8.0 til 8.5

 

Jeg skjønner selv at noe er gærent, men hva ?

 

Målinga fåregikk med plugghetter koblet fra og kaldt motor.

Jeg har fått tips om og prøve med varm motor og gass.

Tror dere verdiene blir anderledes da ?

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av slangen fra g-lader og sjekk om den faktisk gir luft fra seg.

Hvis trykkmåler viser 0 Bar, så er det jo faktisk noe som skjer.

Men såklart, er jo altfor lite.

Sitter en arme på trottelkroppen. Denne er linket fra hovedspjeld til ekstraspjeldet som skal slippe ut trykket ved rolig kjøring og tomgang.

Sjekk at denne faktisk er koblet til.

 

Hadde selv store problemer med kok på min egen bil.

Løsningen var å legge opp ekstra lufteslange fra varmeregistret ved torpedoveggen.

IMG_1005.jpg

IMG_1004.jpg

På denne måten vil luftlommer ved apparatet komme seg løs og returnere til tanken.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem ende burde jeg skru av da ? Luftfilter eller lyddemperen ?

La oss si at ladern har rast, kan dette føre til at jeg ikke har "hakk nr 2" på gasspedalen ? For dette hakket har jeg faktisk ikke lengre.. Dette kan jo også forklare at bilen gikk som en dass og at jeg ikke har ladetrykk over 0.

 

Har du bilde av denne trottelkroppen ?

Hva mener du med arme ?

Er dårlig kjent på dette området (Og alle andre områder på motor)

 

Høres ikke som noen dum idee med slange mellom tanken og varmeregister. Litt kjipt om det ikke løser problemet, men ny slange er jo og få tak i.

Hvordan var det og koble seg på slangen ved varmeregisteret ? Ser køddint og komma til neddi der.

Hva er det som går i den slangen ?

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompresjonen din virker god den.

 

Dette hakket du snakker om, er til ekstraspjeldet. Når dette hakket kjennes, er dette motstand. Denne sitter under trottelkroppen og er vanskelig å se.

Sett den på igjen, så er ting som normalt.

Du må ikke skru på den, kun sette den på plass.

Er litt usikker på hvordan den sitter fast, er nok bare ei kule som presses på.

 

Spjeldhuset er på enden av den svarte slangen som kommer fra intercooler. Der gasswiren er koblet til.

Endret av EliteCorrado

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de to slangene som går inn i torpedovegg, er til varmeregistret i varmeapparatet.

Disse koblingene er ett av de høyeste punktene i kjølesystemet, og er derfor en lun plass for luft.

Luft i systemet liker vi ikke, den sørger for å blokkere vannet fra å sirkulere skikkelig.

 

Btw, denne løsningen er også brukt på Vr6.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår