Gå til innhold

Honda civic

Ranger emnet

bont91

Anbefalte innlegg

Hei!:D

Jeg har lurt på å kjøpe meg en Honda Civic 93 modell eller noe sånt. Dem jeg har sett på er orginale. Lurer på hvor mye det vil koste å sette i en turbo, chippe og effekt anlegg eller bare noen av delene?? og hvor my effekt jeg kan regne med å få ut?? synes civiven er en fin bil med mange muligheter for styling.... setter pris på alle slags synspunkter:)

Motoren som står i dem jeg har sett på er 1.5 liter med 90 hester. Vil gjerne ha litt mer effekt, men er usikker på hvor mye jeg trenger i en civic da jeg har litt lite kunnskap om bilen..

- Volvo 850 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er det sikkert:P i tilfelle det blir civic tenker jeg ca 130-160 hk. Noen som har noen tips??? er også interesert i annet enn det som står ovenfor:D

Hehe, var jo ikke for å være slem eller noe. Men Turbokonvertering av så små motorer har som regel ikke så mye godt for seg.

Kamerat hadde en Turbokonvertert Civic, den ble benka til snaue 130 HK på 0.4 Bar.

I mine øyne så kosta dette han mer en det smakte, turbokonverteringskitt koster jo rundt 25-35 lapper.

Like mye som han ga for bilen! :p

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Å trimme en civic som har en D15 motor har ingen hensikt. Skal du få dette til å gå bra må du sette inn lavkomp stempler som er smidde. Nå kom Honda med 2 forskjellige motorer på 1,5l til civic. En uten vtec som de kalte for lsi og en med vtec e. Den e`en står for økonomisk. Dette er da en motor som skal bruke lite drivstoff og egner seg ikke til noe trim.

Men bruker du noen få tusen ekstra begynner det å skje saker. Du kan feks. gå for en ESI modell. Her sitter det en D16 motor. Denne har 125hk (sånn ca). Har kun en kam. Når det står D forann på motor koden er det som regel soch. Skal du ha verstingen utgaven som også gir det mest for pengene går du for Vti modellen. Her finner du den prisbelønte B16a2 motoren. Denne yter 160hk. Vtec lyd som du kommer til å elske. Har selv hatt en slik bil og det er en kjempe morsom og god bil å kjøre. Du får kjøpt det meste til disse bilene.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Å trimme en civic som har en D15 motor har ingen hensikt. Skal du få dette til å gå bra må du sette inn lavkomp stempler som er smidde. Nå kom Honda med 2 forskjellige motorer på 1,5l til civic. En uten vtec som de kalte for lsi og en med vtec e. Den e`en står for økonomisk. Dette er da en motor som skal bruke lite drivstoff og egner seg ikke til noe trim.

Men bruker du noen få tusen ekstra begynner det å skje saker. Du kan feks. gå for en ESI modell. Her sitter det en D16 motor. Denne har 125hk (sånn ca). Har kun en kam. Når det står D forann på motor koden er det som regel soch. Skal du ha verstingen utgaven som også gir det mest for pengene går du for Vti modellen. Her finner du den prisbelønte B16a2 motoren. Denne yter 160hk. Vtec lyd som du kommer til å elske. Har selv hatt en slik bil og det er en kjempe morsom og god bil å kjøre. Du får kjøpt det meste til disse bilene.

har også sett på en ESI... etter å ha tenkt litt haller det mere å mere mot ESIen;) Kan godt bruke noen tusener ekstra på å kjøpe en med mere hester orginalt isteden for å trimme en liten motor, da har jeg også muligheten til å hente ut enda mere om en stund viss jeg finner ut dette.. Hvordan er prisen sånn ca på vti sammenlignet med ESI??

- Volvo 850 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også sett på en ESI... etter å ha tenkt litt haller det mere å mere mot ESIen;) Kan godt bruke noen tusener ekstra på å kjøpe en med mere hester orginalt isteden for å trimme en liten motor, da har jeg også muligheten til å hente ut enda mere om en stund viss jeg finner ut dette.. Hvordan er prisen sånn ca på vti sammenlignet med ESI??

Da må du nesten tille på autodb og finn. Personlig mener jeg at du får mest igjen når du kjøper en Vti. Spar litt mer penger og få deg en råtass av en vtec maskin

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider