Gå til innhold

hva gjør jeg galt? (hjullager)

Ranger emnet

gotthard

Anbefalte innlegg

Mats Appelgren sa en gang at for han er ikke et lager rent før han har lagt det i bensin og avfettet det før han pakker det opp igjen nøye.

Jeg skjønner ikke helt det der med spon, men det jeg har lest meg til i bøker og utført med hell er å stramme til det går tungt, for så å løsne opp til det går lett igjen og da finne nærmeste hakk i kronemuttern.

Det kan virke som at du stadig må stramme opp ny slakk som oppstår ettersom det går seg til. Kanskje det også er forklaringen på spona? At det er/blir romt baki der.

Uansett bør du ta det opp med utsalgsstedet og be de rapportere om mulig feilproduksjon på en serie. Kan hende de allerede er klar over det og at du får erstattet alle lagrene du har byttet til nå.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde bilen på eu-kontroll nå, fikk mangel på slitt ytre endeledd og mansjet på styrestag.

ba de se på hjullagerene, de fant ikke slærk eller andre tegn på slitasje og om jeg ville de skulle høre etter ulyder og eventuelt utrede dette måtte jeg bestille time til det...

nå kjører jeg et parr uker også får jeg se hva som skjer med de, får vel sette det bort og betale han jeg kjenner for og gjøre det vel.

takk for svar av de som har prøvd og hjelpe her, setter utrolig stor pris på det:-)

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, fikk en tlf fra en kamerat i sta, han hadde pratet med en ang lagerene minne som sa han hadde opplevd det samme med en bil han hadde hat.

han hadde kjørt lenge på gåene lagere og når han skulle bytte fikk han det ikke til, viste seg at navet som lageret sitter på hadde blit bittelitt slitt, akurat nokk til at lageret fulgte med rundt. han byttet navet og alt var bra.

noen som er enig i dette? jeg synes det høres logisk ut.....

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider