deve87 Skrevet Juni 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2008 Hei. For de som syns dette er interessant. Har drevet med et lite prosjekt her. Det har gått ut på følgende: -Kjøpt en AE92 GT-i for 2000kr (delebil) -Kjøpt en EE90 1.3 XLI 8000kr (ombygsbilen) -Kjøpt motor fra Egon B. 4A-GZE halfcut 170hk 25000kr -Kjøpt diverse dele fra Fensport 20000kr Jeg har brukt noe tusen på andre mye ting og tang. Prosjektet går ut på og bygge om en 1.3XLi til en GT-i dermed putte en 4A-GZE inn i den :) Prosjekter er ikke ferdig. Men har kommet et lite stykke da motoren starter og går tross for at jeg bygde på det orginale ledningsnettet.. Den meget vakre delebilen. Rusthau... Ifølge selgern har den stått i 3år. Motoren er gåen rådebank. Men det er mye snasent interiør da :) Litt lydemping Dette er da den praktfulle bilen som nesten ikke har rust. Gått kunn 180 :) Pen motor. Hissige greier. Vi tømte den for olje og kjørte. Den kom ikke veldig langt da nei :) Halfcuten kom etter 1 uker, utrolig!!! Vi fikk pella den fort ut :) Det tok litt tid og få start på den. Motoren er vertfall der hvor den skal være. I sitt nye hjem :) Kompressoren er ikke langt unna vangen nei.. Bilen skal være meget lydisolert. Den skal heller ikke få noe effektanlegg. Og det skal bli monter et Seas Lotus Reference komponentsett i den. Dashbordet blir ombygd Dette er etter litt pussing og slikt.. Eksosen min er provosorisk kan man si :) Akslingene er bygd om Bytte bytte :) Fikk dreva om motoren. Ifølge Fensport så skal dette gi 25-30hk mer. Altså rundt 190 hk da... Kult :D Orginal bensinpumpe Byttet bensinpumpe, denne er vel litt grommere. Bråker litt mer. Den orginale XLi en Litt Polyflexforinger Ny overhalt bremsekalippere bak. De som satt på delebilen var løene. Flotte skiver bak og forand Da har jeg ikke kommet særlig lenger. Har ikke hatt tid eller økonomi til det. Men legger ut nye bilder så snart jeg får gjort mere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitz86 Skrevet Juni 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2008 nice! kult prosjekt:D lykke til videre. Siter - Toyota corolla 96" 1.3 xli 16V - Toyota Corolla 85" 1.6 GTi 16V TwinCam (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Gleder meg til første kjøretur :D Noe flere bilder: Litt bilder av delbilen Vi prøvde å starte den. Den låste seg tilslutt. Syns ikke bensinpumpa gikk engang. Men den gikk hverfall rundt :) Motoren er ute Biler av 4A-GZE motoren Måtte kutte litt. Radiatoren var litt større her.. :) Polyflex Motorfestet på EE90 er ikke lik som på AE modellene. Så her måtte jeg til med et nytt motorfeste. Siden jeg ikke sveiser. Så bolta jeg det fast gjennom første plata i vangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 må si jeg likte prosjekte ditt !! har 2 sånne prosjekt på gang da uten kompressor og med en ventil mere på hver sylynder :) en ae82 og en e10 corollan min har nå vært på veien i 2 uker snart og jeg klarger ikke over 20v blackop for min del. men jeg vet av erfaring at 16v kompressor har mere drag i fra bunnen av og vil ta 20v i aks. men jeg ar helt ærlig falt pladask for ITB lyden :D fortsett sånn og hold oss oppdatert :) Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Håper du skal tukte den litt på bane selv om du skal ha i isolasjon og stereo? :) Kjørte org 125hk på Våler og Dokka i fjor og det er ganske morsomt selv om bilen veier for mye og går for dårlig. Har du hivd rådebank-GE'n enda? Jeg kan kanskje tenke meg litt småtteri fra den da jeg har en som ikke får gnist. Den bare døde på gårdsplassen. Sikkert knekt en giver. Rakk aldri å feilsøke noe særlig, så jeg rev den ut med komplett ledningsnett og hjerne til 1.juli i fjor. Har tenkt å hive den i en KE20 eller TA12. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Er det noe igjen av frontcutet?? Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Juli 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 4A-GE 20v Blacktop er ganske heftig. Var enten den eller kompressoren det sto mellom. Bilen skal være ferdig (uten lakk da, har ikke mer penger) om 3 uker. Så det kommer til å bli litt fler bilder framover. Hadde du noe problemer med ombygginga de? Jeg har hatt litt problemer med motorfestene under. Hadde vært morro å kjørt den på bane :D Nei har ikke givd 4A-GE n. Har plukket fra fuelrailen, dysene, fordelerlukket, dynamoen og den herre sensoren som står på gasspjellet på innsuget. Du kan komme og hente hele motoren vis du vil ha den... Har hivd frontcuten, den var meget ribba. AC-radiatoren og bremsekraftforsterkern sto igjen. Men har bremsekalipperene forand til den liggende. Jeg skal bruke de orginale. Det er 2stempler på de. Har samme festeavstand som de vanlige kalipperne til AE82/AE92. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 eneste motor feste jeg måtte gjør om på e10 bygget mitt var høyre motor feste de 2 andre gikk på uten og gjøre om noe der . litt vel trankt men det gikk ! har ikke begynt med 20v bygget på minae82 men jeg har nå delende liggende :) Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Du må legge ut noe bilder når du skal hive deg på AE82 prosjektet. Altid kult å se andres verk :D Så kommer det noe fler bilder igjen da. Driver å jobber så ofte jeg kan nå.. :) Bærebrua kommer inntil girkassa. Så jeg måtte hamre litt for å ungå dette. Motorfeste ved radiatoren måtte kuttes litt i feste. Passa ikke helt. Det samme gjalt motorfeste bak. Bare her måtte jeg få noen til åsveise litt.. Her har det kommet oljetrykk og oljetemp =) Det er også montert Boost og Amp måler. Her måtte jeg kutte vekk en liten bit. Siden denne var til trommelbrems passa den ikke til skive. Så har jeg fått monter litt da :D Det nye justerbare stabbstaget. Fått opp bakdelen og greier.. Det gjenstår ikke mange foringene igjen :D Bærebrua bak er montert med nye foringer. Men jeg mangler to armer. Må hente de på huggern.. Dette er røret fra kompressoren. Det skal sveises om. Slik at røret går under bilen og opp til intercoolern i front. Det blir litt kortere vei. Slepper alle de dumme svingene.. Det har foresten blit montert servo på bilen, siden motoren har servopumpe. Håper det vil funke :) Men da må jo den dumme AC-kompressoren stå på siden servoen får reima si derifra. Tannstang fra en Corolla 2000 mod stasjonsvogn, passa rett inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 http://www.cardomain.com/ride/2871143 her er den Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Jøss, den var dritstilig. Likte den fronten der. Så litt bredere ut bak en vanlig. Er den bredda? Dumt med ripene :( Får slenge ut noe bilder til da.. Fikk kjøpt meg nye dyre Iridium tennplugger. 0.4mm tråd. Hadde jo planlagt og bruke GTi frontkalipperene. Var ikke lett og finne noe bremseklosser, hverfall ikke custom til de kalipperene som stod på frontcuten. Det ente med noe timers søk på nettet. Så fant jeg ut at Carina GTi 2.0l hadde samme bremser som AE101. Da ble det litt lettere og bestille nye custom klosser. Måtte skjære vekk en liten bit av braketten. Ellers passa de ikke på. Måtte også bruke spacer for å fore ut skiva slik at ikke skiva skrapa borti braketten til kalippern. Alt i sin helhet Dette er altså bakre potte med noe lekkre stusser :) Fikk intercoolern fra eBay. 500kr :P Bruker 2.5" rør. Sveisa like greit om rørsussen inn til motoren. Ble det enkleste. Orginalen var 2" og bøyde seg ikke skrått slik at det var mulig og få tredd på en 90graders bøy uten at jeg måtte skjære istykker panseret :D Den har en liten bensinsdyse stående inn i røret. Har aldri sett det før men den må vel være der dah :) Slik kommer det til å se ut med røra under bilen som går fra kompressoren. Det er hengt opp så det henger litt ned serru. Har ikke begynt å sveise her helt ennå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 bilen er bredda ja :) skal gå på denna bilen etter at jeg har fått gjort ferdig e10 enn min :) Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Nå er bilen kjørbar :D Den flytter greit på seg skal jeg si. Slepper litt lett på førstegir på ren asfalt mens den spinner litt i andre hvis du er hurtig på giringa :D Her er hverfall bildene. Her har røret fra kompressoren blit sveisa. Det går nå under bilen og opp til kompressoren. Var litt funky å få alt på plass men det er tett og fint nå :) Det er den som går inn til motoren. Slik ser altså bilen nå ut. Har montert luftfilter i dag. Er ikke bilde av det der. Heller ikke stabstaget i motorrommet er på dette bilde.. Sender inn noen flere bilder av insiden av bilen når jeg har fått montert litt der. Dashbordet står igjen. Etterpå det så er det lakken :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Har fått handla meg en SC14 kompressor til motoren nå :) Fikk den brukt fra eBay for 2300kr. Orginalen er en SC12 blåser som kan gi rundt 12psi med 176mm reimhjul. Hvis SC14 har samme hjul, blåser den 18psi.. Er litt billigere detta enn turbo:) Motoren tåler max 18psi uten modifikasjoner. Kompressoren passer ikke helt på motoren, så det kommer bilder etterhvert av tilpassinga :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet August 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Her er foresten en link til youtube på åssen bilen går.. http://www.youtube.com/watch?v=WcwI5E7q3EI# Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.