Gå til innhold

Passat 1.8T turboproblemer?

Ranger emnet


penzo

Anbefalte innlegg

Etter å ha forsøkt en del løsninger på problemet, samt hørt med mange folk om dette måtte jeg søke det opp på nettet.

 

Jeg har en 1998 mod. passat 1.8T, 150hk chippet, og har blitt fortalt at originalt skal denne gi ca. 0,7 bar turbo ladetrykk.

Etter chipping skal det være 1,2 bar, men jeg har målt den til maks 1,0.

Før jeg målte trykket har jeg prøvd å bytte luftmassemåleren, uten at jeg kan si noe særlig forandring. Den oppfører seg også merkelig til tider, som i innlegget under. Noen ganger har jeg opplevd at den ikke "kommer" skikkelig før rundt 5000 rpm, andre ganger ved 3000. Det virker da som han lader 0,7 (som orginalt) så plutselig skjer det noe og han "skyter" frem. Det hele bare virker merkelig for meg.

Har også hørt med en som har jobbet på Møller og vært mye borti disse bilene, da han også sa at denne gikk ikke som normalt, da han har prøvd noen av dem med chip (196hk, 1,2 bar ladetrykk)

Så disse skal vel "starte" fra rundt 1800-2000 rpm?

 

Har da også hørt litt rundt og noen forskellige forslag har dumpet ned, som ("turbo trykksventil??" tror jeg...og wastegate)

 

Noen som har en idè om hva som kan være problemet, så er jeg veldig takknemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha undersøkt litt mer så ser jeg jo at andre mener det er 0,5 bar originalt ladetrykk og mulig 1,0 etter chip, dette kan jo kanskje stemme ettersom man får 0,5 bar mer (0,7-1,2 eller 0,5-1,0) men uansett har den noe merkelig oppførsel til tider.

Kan turboen være gåen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, den går i nødmodus.

om den går som før da, så er dt feilen.. prøv å lån en n75 av en kompis eller noe, samme med LMM, sjekk etter lekasjer da dette er ofte er feilen på disse bilene.. har du kjørt diagnose på den da???

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å koble den fra, da gikk jo bilen...som min gamle tråsykkel =P

jeg kan jo selvfølgelig prøve og låne en n75 ja.

LMM er byttet ut med en ny.

diagnose ble kjørt på den før den ble chippet, da ble det funnet 3 feil som ble rettet opp.

 

kan lekkasje på vakumslange fra dumpventil - innsug (hvis nå dette var riktig beskrivelse :o )ha noe å si, da denne ser noe morken ut, uten at jeg kan si å høre noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å koble den fra, da gikk jo bilen...som min gamle tråsykkel =P

jeg kan jo selvfølgelig prøve og låne en n75 ja.

LMM er byttet ut med en ny.

diagnose ble kjørt på den før den ble chippet, da ble det funnet 3 feil som ble rettet opp.

 

kan lekkasje på vakumslange fra dumpventil - innsug (hvis nå dette var riktig beskrivelse :o )ha noe å si, da denne ser noe morken ut, uten at jeg kan si å høre noe der.

Hvis det er tilfellet så går bilen magert.

 

Men det hjelper jo ikke å sjekke det på tomgang, du er nødt til å sette trykk på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår