Gå til innhold

Problem med automatkasse S4

Ranger emnet

tommy123

Anbefalte innlegg

Da jeg har et problem med min S4 må jeg få spørre dere om hjelp.

Det er girkassen min som streiker, kan fungere 100% noen ganger, også kan den fjuske så jævlig at man tviler på om man kommer seg de siste 200M hjem.

Den låser seg i gir, foreks 3. og den går ikke ut av gir eller clutch`er seg ut, så bilen kveles når den kommer under et vist turtall.

Den kan stå og hoppe mellom 2. og 3. gir hele tiden.

Går ikke ann å tvangskjøre den i 2. 3. men 1. gir funker vanligvis.

Hender seg etter den har kvalt seg selv at den ikke går i revers heller.

Og når bilen har kvalt seg, funker det ikke og sette den i 1. eller Drive uten at den kveles, så da må bilen trilles litt bakover for og rett og slett få den ut av 3. gir. Da kan den fungere ganske bra etterpå, men vanligvis vil den hoppe en del mellom girene.

Har byttet olje på kassen, hadde da på riktig sort og mengde.

Nå har ikke jeg så mye peiling på dette, men jeg har holdt på en del med hydraulikk, og jeg vil tro denne kassen er hydr.drevet?

Isåfall kan det virke som kassen ikke får nokk arbeidstrykk, kanskje oljen blir for varm?

Hvilken kjøling er det på disse kassene?

Håper noen kan han noen svar på dette.

Det er jo kjipt at det skal være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassen kjøles i et eget kammer i radiatoren, rørene til og fra kassen går inn på høyre side av radiatoren( sett fra rattet)Disse kassene har også egen hjerne for styring av gir.Hjernen sitter ved motorstyringshjernen under tepper på torpedo foran passasjer stolen.Kabel fra girhjerne til kasse har en rund stor plugg inn på venstre side av kassen.

Da har du litt mer å tenke på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider