Gå til innhold

Billig anlegg fra biltema

Ranger emnet

a4turbo

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med anlegget her?

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=133443

Lurer på om jeg skal kjøpe settet der, og en grei spiller på biltema, å putte det i bila. (Volvo 240)

Har ikke penger til bedre enda, å det jeg har nå (orginalt) er gått til helvette. Så må ha noe nytt.

Og i det sette her finner jeg jo alt jeg trenger utenom spiller, og det er jo ikke så dyrt.

Skulle gjerne kanskje hatt bedre bass, siden jeg er glad i mye bass (fjortiss med 240, sier seg selv det ;)).

Men siden jeg ikke har lappen enda, å har en lett-mc som koster shorta må jeg vente litt med ett ordentlig anlegg, så da tenkte jeg å ta dette sånn midlertidlig :D

Noen innspill? ;)

(Har forresten hørt at det funker dårlig å ha ei basskasse i bagasjerommetrommet på 240, så kanskje jeg skal ha subben oppi hattehylla sammen med de andre høytalerne som skal være der?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med anlegget her?

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=133443

Lurer på om jeg skal kjøpe settet der, og en grei spiller på biltema, å putte det i bila. (Volvo 240)

Har ikke penger til bedre enda, å det jeg har nå (orginalt) er gått til helvette. Så må ha noe nytt.

Og i det sette her finner jeg jo alt jeg trenger utenom spiller, og det er jo ikke så dyrt.

Skulle gjerne kanskje hatt bedre bass, siden jeg er glad i mye bass (fjortiss med 240, sier seg selv det ;)).

Men siden jeg ikke har lappen enda, å har en lett-mc som koster shorta må jeg vente litt med ett ordentlig anlegg, så da tenkte jeg å ta dette sånn midlertidlig :D

Noen innspill? ;)

(Har forresten hørt at det funker dårlig å ha ei basskasse i bagasjerommetrommet på 240, så kanskje jeg skal ha subben oppi hattehylla sammen med de andre høytalerne som skal være der?)

Du får både billigere og bedre andre steder.

eks http://www.ljudia.no eller http://www.dynabel.no

Hvorfor andre høyttalere bak en sub? har du barn som sitter baki da forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt den siste der?

Nå har jeg jo bare en orginal dårlig volvo-spiller og ett par ødelagte høytalere i dørene.

Men når jeg så det anlegget på biltema, syntes jeg det virket ganske enkelt, siden der har jeg høytalere til dørene og hattehylla + en sub, det eneste jeg mangler da er en spiller ;) Men det har de vel også på biltema.

Da blir det ganske billig egentlig.

Og jeg gidder ikke å begynne å bestille en sub en plass, en spiller en annen osv. Da tar jeg heller bare en kjapp tur til Biltema ;)

Med mindre noen kan finne noen bedre alternativer til samme pris ;) (maks 1500).

--

Forresten så har vel torshov noen anlegg? Vet ikke om det er no brukbart og billig der jeg men?

Er for det meste ute etter litt bass :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torshov framfor biltema ANYDAY!

..og som tOFFY sier. Hva skal du egentlig med høytalere bak?

Bruk de kronene på ordentlig høytalere forran!

Torshov har tilbud på en grei pioneer spiller om dagen til 999,-

Spiller mp3 og det hele!

Så bruker du de siste 500,- på ett høytaler par, inntil du sparer opp til en forsterker og ett komponentsett!

Basskasser får du også rimelig på torshov, men hvis du er interesert i mer bass enn lydkvalitet (ref: fjortiss) så kan du jo klippe plenen for naboen tre helger og kjøpe deg en basser med integrert forsterker senere..?

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Tja, har ikke så mye erfaring med anlegg osv jeg, men jeg regna jo med at lyden vil bli vesentlig bedre om jeg har høytalere bak også. Men da dropper jeg det, og bruker pengene til noe annet.

(Kommer til å kjøre med kompiser baki når jeg for lappen, men jeg kan jo ta det når den tid kommer :P)

Så du mener jeg skal kjøpe meg en spiller, og ett par høytalere å ha i dørene. Så kjøpe meg en forsterker og basskasse senere?

Hørtes jo egentlig greit ut det :p

For jeg gode høytalere for 500 da?

Og hvor mye må jeg betale for å få en ordentlig forsterker å subkasse? Kjøper noe som er bra, og dunker godt når jeg først skal kjøpe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn igjen!

Jeg vil si av egen erfaring at man har mye mer igjen for ett godt sett forran enn noen 6x9" bak som spiller høyt..

Du kan jo først tråle finn, qxl og lignende sider for en rimelig brukt spiller..

Jeg har en sony liggende jeg ikke bruker?..

Så kan du heller balansere kronene over på høytalere?

Vil tro du kan få ett greit nytt par til dørsidene dine for rundt en 500-lapp eller to..

Ang. basskasse ogsånt er det RIMELIG mye der ute å velge blandt!

Så her hadde jeg kikka litt rundt, og forhørt meg..

Ett lite tips til slutt..

Sjekk sticky tråden i forumet her, der kan du lese deg fram til endel ting jeg regner med du lurer på etterhvert og som du allerede har spurt om! ;D

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt den siste der?

Nå har jeg jo bare en orginal dårlig volvo-spiller og ett par ødelagte høytalere i dørene.

Men når jeg så det anlegget på biltema, syntes jeg det virket ganske enkelt, siden der har jeg høytalere til dørene og hattehylla + en sub, det eneste jeg mangler da er en spiller ;) Men det har de vel også på biltema.

Da blir det ganske billig egentlig.

Og jeg gidder ikke å begynne å bestille en sub en plass, en spiller en annen osv. Da tar jeg heller bare en kjapp tur til Biltema ;)

Med mindre noen kan finne noen bedre alternativer til samme pris ;) (maks 1500).

--

Forresten så har vel torshov noen anlegg? Vet ikke om det er no brukbart og billig der jeg men?

Er for det meste ute etter litt bass :p

Det jeg mente med det siste: fulltone høyttalere bak, egentlig er bare for dem som sitter bak.

Dog uten sub kan det være fordel, men når du har sub, så kan det være bedre å droppe dem. Så sant du ikke altid skal ha folk baki.

Det ble nevnt att du ikke har lappen, prøv da å spare noen kroner fram til du har lappen. kanskje du får råd til noe bedre fram til da.

Ellers er den Finn.no linken ganske kurrant, og langt over kvalitet en hva Biltema serverer. Dog, det var front og bakhøyttallere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, tusen takk for svar, og ikke minst linker :D

Den første linken virker egentlig ganske interresant! Var ikke så dyrt heller.

Tror dere det er noe å bygge videre på? Sånn at jeg kjøper dette nå, også en forsterker og ett par subber senere?

Eller er dette fortsatt noe fra ett lavt nivå, som jeg sikkert må oppgradere engang?

Vil helst at bila mi skal stå mer eller mindre klar til jeg for lappen, så gidder ikke å vente til da :p

cossiemk1 - hvordan gjøres det riktig da? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kittet er vel det man kaller entry-level..

Men du kan godt bygge på dette med sub senere!

No problemo!

Regner med de fleste kjenner seg igjen i din situasjon, hvor alt er gresk og man vil ha mest mulig trøkk for 500-lappen sin..

Det ender vel endten med at det blir ganske dyrt til slutt, når man har vært imellom 20 sett med høytalere, 5-6 forsterkere og gud vet hvor mange spillere..

Så til syvende og sist hadde det sikkert lønnet seg (for meg hvertfall) å kjøpt litt dyrere greier med en gang..

Men men.. man vet ikke sånt før man har prøvd!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kittet er vel det man kaller entry-level..

Men du kan godt bygge på dette med sub senere!

No problemo!

Regner med de fleste kjenner seg igjen i din situasjon, hvor alt er gresk og man vil ha mest mulig trøkk for 500-lappen sin..

Det ender vel endten med at det blir ganske dyrt til slutt, når man har vært imellom 20 sett med høytalere, 5-6 forsterkere og gud vet hvor mange spillere..

Men men.. man vet ikke sånt før man har prøvd!

Der sa du det... Been there done that for å si det sånn hehe men det gjeller hjemmestereo da. Gud vett hvor mange høytalere jeg har hatt, for ikke å snakke om forsterkere.

Nå sparte jeg heller opp og kjøpte skikkelig bilstereo med en gang, tror jeg tjener på det i lengda :)

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider