Gå til innhold

Ta lån på 25000,- for å kjøpe en Volvo 740, dumt eller greit?

Ranger emnet

Espein

Anbefalte innlegg

Da har du vel for store faste utgifter eller er kunde i feil bank!

de tror eg og, bankanne kasta jo peng etter folk.

en kompis av meg fikk lån på 200000... og han har 0kr intekt.

han sa bare att han skulle gå færdig på skulen, og bjynne og jobbe... han klarte akkoratt og betale termin med stipende han fikk...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DnbNOR har som sagt Etableringslån for UngeVoksne.

Les om det her!

Lånet kan være opptil 50 000 kr og kan brukes til hva man vil.

Skal høre med banken mandag, og snakke med han som selger bilen.

Forsikring på bilen sjekke jeg litt ut på nett og den billigste jeg fant var Gjensidige som skulle ha rundt 8500 kr for et helt år med delkasko og ansvar osv. 650,- ellernoe i mnd.. Og da tjener jeg jo også bonus poeng selv :)

Har litt lyst på TIC bil også, hender jo att noen kupp dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

vet tråden begynner å bli gammel nå og dette er litt oftopic. 740 er langt unna den styggeste bilen volvo hr laget, tenk på 300 og 400 serien spesielt 480, det er stygg bil det

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Hei.

Har sommerjobb på Statoil og IKT-lærlingjobb til høsten, skal vel også jobbe på Statoil i helgene etter ferien.

Akkurat nå kjører jeg Audi S6 4.2l som er svært dyrt i lengden og vurderer å kjøpe meg en Volvo 740 GLE.

DnbNOR har noe som heter BilLån Ung.

Med nedbetaling på 2 år og et billån på 25000,- og med 4000,- i egenkapital blir det som følgende:

Månedlig terminbeløp inkl. gebyrer 1 134 kr

Herav andel Sikret Billån 0 kr

Lån inkludert gebyrer 23 760 kr

Nominell rente 8,80 %

Effektiv rente 22,40 %

Tinglysingsgebyr 1 300 kr

Etableringsgebyr 1 460 kr

Termingebyr 50 kr

For min del kommer jeg til å betale ned lånet innen 1 år.

Er det en grei pris dette?

Er ikke aktuelt å ha lån på foreldrene mine.

Volvoen jeg skal ha er svært strøken utifra bildene, men må jo også evt. se på den.

Bilen ser du her

jeg tok 50.000 på enb audi 80, og jeg betaler 2500 i ett år og 10 mnd. funker fint det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok 50.000 på enb audi 80, og jeg betaler 2500 i ett år og 10 mnd. funker fint det. :D

5000 i renter er jo greit det da, men det beste rådet er å spare penger til bil, ikke låne. Hvis man ikke tegner full kasko kan man ende opp med at bilen er på dynga mens avdragene varer ett år fram i tid. Blir ikke lett fremover da. Har man lite penger kjøper man en bil man har råd til. Hvis man ikke har penger burde jo saken være grei. Nå som markede er ustabilt kan rentene på slike lån for gå rett til himmels.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider