Gå til innhold

mistet lappen pga en ufrivillig sladd utenfor politistajonen

Ranger emnet

twistygirly

Anbefalte innlegg

Ikke nødvendig vis. Hvis det regner er det sykt glatt på de hvite fotgjenger stripene. Lett at hjula slipper litt der.

Men on topic: Nei han slipper å ta teori og oppkjøring på nytt. Man må miste lappen i minst 6 måneder får å måtte gjøre det.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

kjæresten min har mistet lappen i 3mnd og har fått bot på 5000 kr pga at han fikk en sladd rett utenfor politistasjonen når han skulle kjøre i gang att fra et gangfelt midt på bygda.

spørsmålet mitt er;

må han ta oppkjøringen og teori på nytt?

Hvor lenge har han hatt lappen?

Ufrivillig sladd på sommerføre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendig vis. Hvis det regner er det sykt glatt på de hvite fotgjenger stripene. Lett at hjula slipper litt der.

Men on topic: Nei han slipper å ta teori og oppkjøring på nytt. Man må miste lappen i minst 6 måneder får å måtte gjøre det.

ja men er det også når man er 18 år og fortsatt er i "prøvetiden" sin at man slipper å ta teori og oppkjøring på nytt.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

twistygirly, det var svar til Kong-Erik J da. Rolig nå :)

Og vi trenger ikke dvele lenger på den. Tror alle klarer å lese mellom linjene ;)

Men hvis dette var midt på vinteren, og mistet i 3 måneder, så burde han vel fått den tilbake nå....

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sålenge man mister den under 6 måneder slipper man det.

Hvis ikke reglene er gjort om iløpet av det siste året da.

ok fordi politiet her i Trysil sa at han fikk at lappen om 3 mdn det er da også nå i dag!

men de på sjornalkontoret i Elverum sier at han må ta oppatt teorien og oppkjøringa...:S

så vi skjønner ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

twistygirly, det var svar til Kong-Erik J da. Rolig nå :)

Og vi trenger ikke dvele lenger på den. Tror alle klarer å lese mellom linjene ;)

Men hvis dette var midt på vinteren, og mistet i 3 måneder, så burde han vel fått den tilbake nå....

ja han skulle jo egentlig det i dag da men...

de sa jo her i Trysil atte han skulle få det att etter 3mdn men i elverum på sjornal kontoret sier de at han må ta oppatt både teori og oppkjøring ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra: Rn Skranke Tromsø <Rn.Skranke.Tromso@vegvesen.no>

Sendt: 31. august 2006 11:02:43

Til: <xxx@xxx.xxx>

Emne: VS: Oppkøring etter inndratt førerrett

Hei

Etter som jeg kan se har du sperrefrist til xx.xx.xx. Før den datoen må du

levere søknad om førerkort (standard skjema som kan skrives ut fra

http://www.vegvesen.no). Denne leveres på nærmeste trafikkstasjon eller direkte til

politiet. Politiet bestemmer da om du skal ha teoretisk og praktisk prøve. Om du

må ha kjøretimer blir en sak mellom deg og kjøreskolen, men du trenger ikke

trafikalt grunnkurs.

Mvh

Ann Jorunn Lorentzen

Litt varierende praksis på dette virker det som...

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

kjæresten min har mistet lappen i 3mnd og har fått bot på 5000 kr pga at han fikk en sladd rett utenfor politistasjonen når han skulle kjøre i gang att fra et gangfelt midt på bygda.

spørsmålet mitt er;

må han ta oppkjøringen og teori på nytt?

Det avhenger av hvor lenge han har hatt lappen, altså hvorvidt han er under prøvetid eller ikke, samt av hvorvidt det foreligger noen særlige grunner til at det kan være aktuelt å pålegge ham ny førerprøve som vilkår for gjenerverv av førerett.

Dersom han har hatt lappen i minst to år sammenhengende, trenger han normalt ikke å ta førerprøve på nytt (det må man normalt først dersom man taper førerett for motorvogn for en periode på mer enn seks mnd).

Dersom han ikke har hatt lappen i minst to år sammenhengende (altså at han fortsatt er under prøvetid), må han ta førerprøve på nytt, uavhengig av for hvor lang periode han har tapt førerett for motorvogn.

Les Forskrift om tap av førerett for motorvogn §§ 8-1, 8-2, 8-3 og 8-4.

Kong-Erik J: Disse bestemmelsene er ikke nye...Forskrift om tap av førerett for motorvogn kom til verden i 2003.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider