Gå til innhold

Glødende eksos Audi A4 1.6 2002

Ranger emnet


vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Hei, det gjelder en Audi A4,1.6, sedan 2002 kjørt ca 160.000KM. Etter litt belastning på motoren så blir eksos delen som er nærmest motoren(den delen jeg mener er koblet til der hvor alle "rørene" fra sylinderene møtes i ett), glovarm, altså rød farge som synes veldig godt.

EPC eller den lampa som ligner på en kran lyser.

 

Motoren føles som det ikke er krefter i lenger og tomsgangslyden er blitt merkelig.

Virker som det er noe alvorlig feil her.

 

Prøver å hjelpe en venn her. Kan noen gi en indikasjon på hva det kan være?

 

På dette bildet her:

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=729086&CarReference_ID=7550&CategoryType_ID=1

 

så er det 099-35, helt til venstre som blir helt rødaktig.

 

Jeg har vag-com, skal koble til å lese av feilkoder.

 

Hadde vært meget takknemlig for all hjelp!

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Vi koblet ut batteriets + ledning og ventet 5 min som foreslått av noen andre. Det hjalp ikke, men endte med at ny lampe har begynt å lyse i dashbordet. Det er en nesten sirkel med en trekant inni med utropstegn. Tror det er noe med bremse systemet å gjøre, så jeg har lest av feilkodene fra bremsesystemet og motoren.

 

Utifra fra VAG-COM så er det ganske klart at sylinder 1, 3 og 4 ikke fungerer.

 

Hvor bør jeg starte? Kanskje med å bytte alle pluggene?

Setter STOR pris på alle svar!

 

Her er feilmeldingene fra VAG-COM.

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

Control Module Part Number: 8E0 906 018 AF

Component and/or Version: 1.6L R4/2V SIM3 0003

Software Coding: 0006271

Work Shop Code: WSC 63351

6 Faults Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

P0303 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 008 - Implausible Signal

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

P0304 - 008 - Implausible Signal

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 008 - Implausible Signal

16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal

P0501 - 008 - Implausible Signal

 

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 1726

Software Coding: 04175s

Work Shop Code: WSC 06435

1 Fault Found:

01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30

35-00 - -

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe av samme problem på min A3 da den ene dysa slutta å virke.

Bilen gikk elendig, hadde merkelig lyd og den gikk jævelig varm.

 

Bytta dysene så funka alt helt topp igjen, men jeg hadde ikke den feilkoden du fikk på VAGCOM.

 

 

Ikke at jeg har så veldig peiling, men som en sa over. Har du prøvd å koble fra eksos å se om det hjelper noe?

Min gikk seg veldig varm, men ikke så mye at det lyste av metallet.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du få ut livedata fra sensorer med VAG-COM? Du har jo en feilkode på kjølevannstemperaturføleren. Da er det mye mulig at bilen kaldstarsanriker hele tiden. Blir det mye uforbrent drivstoff ut i eksosen kan det bli godt og varmt der.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett alle feilkodene og prøv å se hvilke som kommer igjen med en gang.

 

Se på pluggene! Er det en coil for hver sylinder?

 

Kansje en eller flere plugger/coiler er gåen slik at uforbrent bensin går ut i grenrøret og tar fyr der.

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal alle dere ha for svarene!!

 

Jeg hadde liggende 4 plugger fra en annen Audi som jeg vet fungerer ok og byttet alle 4 på denne bilen. Slettet alle feilkodene og da kom det kun EN færre feilmelding, og det var at Sylinder nr. 3 (misfire detected) forsvant. Sto igjen med syl. 1 og 4 misfire, samt random misfire...

 

Merkelig synes jeg da at syl. 3 skulle plutselig funke!!!

 

Katalysatoren ble like glovarmt nå også.

 

Hvor finner jeg denne G62 sensoren da? Det var veldig trangt i motorrommet.

 

 

 

 

Slett alle feilkodene og prøv å se hvilke som kommer igjen med en gang.

 

Se på pluggene! Er det en coil for hver sylinder?

 

Kansje en eller flere plugger/coiler er gåen slik at uforbrent bensin går ut i grenrøret og tar fyr der.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår