Gå til innhold

Hva gjør jeg galt?

Ranger emnet


Margido

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte å polere min Mini Clubman Estate 1971mod idag.

 

Har en polermaskin med to forskjellie pads, og prøvde meg frem på taket. Det er litt vaskeswirls i lakken, så tenke å få disse bort, men neida. Det eneste som var forskjell etter poleringa var at lakken var blitt skinnende. Hva gjør jeg galt? Av utstyr har jeg:

 

- 3m ekstra fin rubbing

- Meguiars Cleaner Wax

- Autoglym Paint renovator

- Autoglym extra gloss protection

og en roterende maskin med to pads (Bilde)

- Fin polerduk (?)

 

På polermaskinen brukte jeg ca 2000omdr.

 

Hvilken fremgangsmåte skal jeg ta? Ble passelig forbanna der jeg stod.. Så derfor spør jeg bilpleieguruene her inne. Takk for svar! Utdyp gjerne fremgangsmåten da jeg er ganske nybegynner på området.

 

http://bildr.no/view/219654

http://bildr.no/view/219652

http://bildr.no/view/219656

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikkert du har brukt riktig rubbing, eller puter. Ser ut som om du har pressa maskinen ganske hardt mot lakken etter bildene av putene hvis de var nye da.

 

bruk en grov pute når du rubber f.eks SONUS SFX-1 Swirl and Scratch Remover Pad

 

og Menzerna Super Intensive Polish PO 83 til polering/rubbing

 

Gå over med finere puter og polish, deretter voks.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikkert du har brukt riktig rubbing, eller puter. Ser ut som om du har pressa maskinen ganske hardt mot lakken etter bildene av putene hvis de var nye da.

 

bruk en grov pute når du rubber f.eks SONUS SFX-1 Swirl and Scratch Remover Pad

 

og Menzerna Super Intensive Polish PO 83 til polering/rubbing

 

Gå over med finere puter og polish, deretter voks.