JChE Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Setter du på gasser på en bil med innsprøytning er jo rimelig teit da, er jo å gå et tiår tilbake i tid vet ikke helt om monopoint kan kalles innsprøytning men... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet August 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Har sjekket vekta på bilen min, og dama sin passat, samme årsmodell, og samme motor, 1.8i ADZ men passaten er 200kg tyngre, så er vel ikke noe sammenligningsgrunnlag, håper noen med lik vekt og orginal motor kan laste opp en snutt, selv om jeg venter spent på B.T.i sin sammenligning :D Min veier 1130kg ifølge vognkort :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet August 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 vet ikke helt om monopoint kan kalles innsprøytning men... Takk, mono er vel innsprøytning, siden den er elektronisk styrt, men forskjellen er vel heller om det er direkteinnsprøytning eller ikke,, det er vel der forskjellen ligger :D Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 vet ikke helt om monopoint kan kalles innsprøytning men... Hvorfor ikke det? Den har spjeldhus med tps, og en stor dyse som blir styrt av en hjerne, som også styrer tenningen. Blir vel ikke mer EFI enn det? Bare fordi det ser ut som en forgasser ved første blikk, er det ikke sikkert at det er en forgasser Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Bumper denne tråden litt opp ;) For dere i Trondheimsområdet, med G3, så har det vårt morro å målt bil ;) GTI 8v, GTI 16v og ikke minst standard 8v ;) PM for mere info, kjappa på før høsten ;) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Chr Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Var meg B.T.I hjalp med å sette i 270-kammen der det justerbare kamdrevet tok i toppdekselet.. (Takk igjen forresten ) merket egentlig ikke store forskjellen bortsett fra at bilen gikk veldig jevnt opp fra 2000 omdr hele veien... Helt til jeg testet en orginal G3 med samme motor. syntes den gikk sååå tregt atte... :p men så over til det jeg lurte på her. Jeg har også monopoint, og vil gjerne ha noe som kan lekes litt mere med. Skal ha meg ny vinterbil snart, og da skal cab`en settes inn som prosjekt, så hadde vært greit å finne et litt bedre utgangspunkt når jeg først skal bruke litt penger på den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet November 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Ja monopoint er nok ikke det beste utgangspunktet, men den er en økonomisk :) Det er litt pga bensinforbruket jeg vegrer meg for å putte gassere på min i tilfelle jeg ikke får stilt dem riktig :) Prosjektet mitt har stoppet litt opp pga div andre ting som måtte fikses, men skal ha på en ny kam etterhvert, og en liten snurrebass om jeg finner en til en rimelig pris, men da må vel monopointen takke for seg hehe :) Hva annet er gjordt med motoren på cab'n da, eller er den helt urørt? Noen andre her har vel sikkert noen gode tips om bedre utgangspunkt for deg vil jeg tro :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Chr Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 tja.. begynte i litt feil ende med styling og bilstereo, så er ikke gjort så mye med motoren ennå. Det som er gjort nå er: - 2" supersprint fra kat-bak - åpent luftfilter med powerrohr - byttet ut nesten alle strømkabler i motorrom med større kabler. - 270 graders kam Skulle også bytte ut de enkle ventilfjærene med doble, men hadde ikke setene som skulle til, så det får heller bli til neste gang. Har også det justerbare kamdrever, men må få slipt det til så det ikke tar borti før det kan brukes.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet November 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Hehe, er jo en Cab, så er litt unnskyldt for å ha begynt i feil ende da :D Må du ha andre seter for å benytte doble fjærer da? Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Chr Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 ja, må nok det. De orginale enkle fjærene hviler oppå en kant som går rundt ventilen, mens de dobble som har en liten fjær i midten kiler seg fast på innsiden av denne kanten, så uten nye seter til fjærene så går det nok dårlig. Slik ser den ut, bortsett fra at jeg har fått ny grill ettersom jeg aldri klarte helt å venne meg til den med maske: Nå er den byttet ut med vanlig emblemfri grill som er lakkert i bilens farge på den nederst delen, og med svarte riller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet November 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Hmmmm.... Om jeg ser det for meg rett nå så hadde det sikkert funket å lagt på ett-par passende shims, og vips så hadde du hatt plass til doble fjører litt ekstra stive hadde dem blitt også hehe :) Jeg har ekstra shims i min topp, og Tore Østhus sa det ikke var noe problem, bare en fordel om jeg noen gang skulle hive på en ekstra kvass kam :) Stilig den bilen der da, men skal være enig med deg om den grillen :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Chr Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 godt å se at det er andre enn meg som er oppe på denne tiden av døgnet, hehe. Pratet med en på cylmo når jeg fikk planet toppen, og han mente jeg måtte ha seter som var tilpasset doble fjærer både oppe og nede.. husker ikke det norske navnet på dem, men det engelske er retainers og spring locators. Noe ala det som fins i dette settet: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet November 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Ja er ordenlig nattrote til tider hehe :D Jepp skjønner tegninga, men da er jeg nesten sikker på at du kunne brukt noe annet enn fjærseter fra ett slikt sett. Det der ser mistenkelig likt ut med det som står orginalt i alle golfmotorer 1.6-1.8 95 og eldre, og burde ikke vært noe vanskelig å få fatt på. Men nå er jeg ikke noe guru på slikt da, folka på Cylmo har nok himmelog og hav mere peil enn meg *ler* :D Slipte du toppen bare, eller tok du av litt ekstra?;) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Chr Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 de tok av litt ekstra for meg, men hvor mye vet jeg ikke.. mener selv at jeg kan bruke de retainerene som er orginalt siden det er spor i dem for doble fjærer, men trenger noe som holder dem på plass nede også, og etter hva jeg har forstått så burde det være så tynt som mulig med adkilte spor for ytter- og innerfjær... kan jeg bruke noe annet som er lettere å finne derimot, så sier jeg selvølgelig ikke nei takk :p Glemte jo forresten å nevne over her at jeg også har lettere ventilløftere.. hjelper jo litt på det og :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Chr Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 slik ser forresten den nye grillen ut.. her er leppa tatt av for vinteren, så det må du ikke se på :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg