Gå til innhold

D.I.Y Porting av 1.8 8v

Ranger emnet


Hurricane

Anbefalte innlegg

Setter du på gasser på en bil med innsprøytning er jo rimelig teit da, er jo å gå et tiår tilbake i tid

 

vet ikke helt om monopoint kan kalles innsprøytning men...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har sjekket vekta på bilen min, og dama sin passat, samme årsmodell, og samme motor, 1.8i ADZ men passaten er 200kg tyngre, så er vel ikke noe sammenligningsgrunnlag, håper noen med lik vekt og orginal motor kan laste opp en snutt, selv om jeg venter spent på B.T.i sin sammenligning :D

 

Min veier 1130kg ifølge vognkort :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt om monopoint kan kalles innsprøytning men...

 

Takk, mono er vel innsprøytning, siden den er elektronisk styrt, men forskjellen er vel heller om det er direkteinnsprøytning eller ikke,, det er vel der forskjellen ligger :D

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt om monopoint kan kalles innsprøytning men...

 

Hvorfor ikke det?

 

Den har spjeldhus med tps, og en stor dyse som blir styrt av en hjerne, som også styrer tenningen. Blir vel ikke mer EFI enn det?

 

Bare fordi det ser ut som en forgasser ved første blikk, er det ikke sikkert at det er en forgasser

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Var meg B.T.I hjalp med å sette i 270-kammen der det justerbare kamdrevet tok i toppdekselet..

(Takk igjen forresten )

 

merket egentlig ikke store forskjellen bortsett fra at bilen gikk veldig jevnt opp fra 2000 omdr hele veien...

Helt til jeg testet en orginal G3 med samme motor. syntes den gikk sååå tregt atte... :p

 

men så over til det jeg lurte på her.

Jeg har også monopoint, og vil gjerne ha noe som kan lekes litt mere med.

Skal ha meg ny vinterbil snart, og da skal cab`en settes inn som prosjekt, så hadde vært greit å finne et litt bedre utgangspunkt når jeg først skal bruke litt penger på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja monopoint er nok ikke det beste utgangspunktet, men den er en økonomisk :) Det er litt pga bensinforbruket jeg vegrer meg for å putte gassere på min i tilfelle jeg ikke får stilt dem riktig :)

Prosjektet mitt har stoppet litt opp pga div andre ting som måtte fikses, men skal ha på en ny kam etterhvert, og en liten snurrebass om jeg finner en til en rimelig pris, men da må vel monopointen takke for seg hehe :)

 

Hva annet er gjordt med motoren på cab'n da, eller er den helt urørt?

Noen andre her har vel sikkert noen gode tips om bedre utgangspunkt for deg vil jeg tro :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. begynte i litt feil ende med styling og bilstereo, så er ikke gjort så mye med motoren ennå.

Det som er gjort nå er:

- 2" supersprint fra kat-bak

- åpent luftfilter med powerrohr

- byttet ut nesten alle strømkabler i motorrom med større kabler.

- 270 graders kam

 

Skulle også bytte ut de enkle ventilfjærene med doble, men hadde ikke setene som skulle til, så det får heller bli til neste gang.

Har også det justerbare kamdrever, men må få slipt det til så det ikke tar borti før det kan brukes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, må nok det.

De orginale enkle fjærene hviler oppå en kant som går rundt ventilen, mens de dobble som har en liten fjær i midten kiler seg fast på innsiden av denne kanten, så uten nye seter til fjærene så går det nok dårlig.

 

Slik ser den ut, bortsett fra at jeg har fått ny grill ettersom jeg aldri klarte helt å venne meg til den med maske:

CIMG0823.jpg

 

Nå er den byttet ut med vanlig emblemfri grill som er lakkert i bilens farge på den nederst delen, og med svarte riller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... Om jeg ser det for meg rett nå så hadde det sikkert funket å lagt på ett-par passende shims, og vips så hadde du hatt plass til doble fjører litt ekstra stive hadde dem blitt også hehe :)

 

Jeg har ekstra shims i min topp, og Tore Østhus sa det ikke var noe problem, bare en fordel om jeg noen gang skulle hive på en ekstra kvass kam :)

 

Stilig den bilen der da, men skal være enig med deg om den grillen :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se at det er andre enn meg som er oppe på denne tiden av døgnet, hehe.

 

Pratet med en på cylmo når jeg fikk planet toppen, og han mente jeg måtte ha seter som var tilpasset doble fjærer både oppe og nede.. husker ikke det norske navnet på dem, men det engelske er retainers og spring locators.

 

Noe ala det som fins i dette settet:

109.087.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er ordenlig nattrote til tider hehe :D

 

Jepp skjønner tegninga, men da er jeg nesten sikker på at du kunne brukt noe annet enn fjærseter fra ett slikt sett. Det der ser mistenkelig likt ut med det som står orginalt i alle golfmotorer 1.6-1.8 95 og eldre, og burde ikke vært noe vanskelig å få fatt på.

Men nå er jeg ikke noe guru på slikt da, folka på Cylmo har nok himmelog og hav mere peil enn meg *ler* :D

 

Slipte du toppen bare, eller tok du av litt ekstra?;)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de tok av litt ekstra for meg, men hvor mye vet jeg ikke..

 

mener selv at jeg kan bruke de retainerene som er orginalt siden det er spor i dem for doble fjærer, men trenger noe som holder dem på plass nede også, og etter hva jeg har forstått så burde det være så tynt som mulig med adkilte spor for ytter- og innerfjær... kan jeg bruke noe annet som er lettere å finne derimot, så sier jeg selvølgelig ikke nei takk :p

 

Glemte jo forresten å nevne over her at jeg også har lettere ventilløftere.. hjelper jo litt på det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår