Hurricane Skrevet November 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Ja lettere løftere hjelper nok litt :) Skal du ta å porte toppen, neste gang du er av med den da? ;) Tror nok du vil merke kreftene i kammen din bedre etter en portejobb, siden kammen din ønsker å fylle innsuget mere :) Er en tidkrevendes jobb om må gjør det selv, men liker du å småpusle med detaljer er det bare gøy, og ikke minst rimeligere :) Merket forskjell på min topp etter porting, men porting alene med orginal kam hjalp ikke all verden, på samme måte som på din bil, bare i omvendt rekkefølge :D Btw, monopointen skal klare å levere nok bensin opp til 150hk, med små modifikasjoner på trykkreguleringa. Det som er det fine med slik trim er at man slipper å være nervøs for Eu og Teknisk kontroll Hvilken motortype er det i bilen din da? Hehe, i motsetnig til mange andre, så synes jeg at golfen er penest med marginalt med styling, og du ser ut til å ha kjørt samme linja, om det skal være styling, så er det mange små detaljer penere :) Men den så litt naken ut uten frontspoileren da, er det såå mye snø der oppe da? ;) Og den orginale spoileren tåler det utroligste av juling, akkurat DET bør du ikke bekymre deg for ihvertfall :D Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Chr Skrevet November 7, 2008 Rapporter Share Skrevet November 7, 2008 Neste gang den er av skal den portes ja. Hadde litt dårlig med kronasjer etter sist jeg hadde den av pga litt flere utgifter enn jeg hadde regnet med, men den skal av igjen snart, så da blir det :) Tror ikke helt jeg gidder å gjøre det selv, så blir nok å sette den inn en plass.. går sikkert litt kjappere også da. Motortypen er ABS.. Helt enig i at det skal være minst mulig plastikk på golf, og skal det allikevel være, så skal det se cleant ut. Syns selv den ser litt naken ut uten leppa, men kjenner jeg meg selv rett så kommer den på igjen ganske kjapt.. Er ikke så mye snø her ennå, men når den kommer, så kommer den fort her oppe. Har kjørt med et par uorginale lepper på den før, og den feilen gjør jeg nok ikke igjen. Den siste knakk det biter av første gang jeg tok nedi en fartsdump. Nå kjøper jeg kun i ABS-plast, og de tåler mye juling ja.. men så har de en tendens til at den forsvinner på ene siden når jeg rygger over snø, og det blir fort dyrt :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Hurricane! Ta åsså legg ut noen bilder av portingen din da :) Har kjøpt meg 1.8 8v momopoint som skal i min golf med original 1.6 monopoint :) Skal jaffal følge med på denne tråden, vil vel porte hive i kvassere kam, plane og overhale den motoren, luftfilter osv :) Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 http://video.yahoo.com/watch/3305671/9297603 Video 60-100 km/t i 3dje gir, skal se om jeg ikke får tatt en 0-100 km/t når jeg får festet kameraet en plass :) Bra jeg husket å ta en sammenligning med en gang da :p http://smg.photobucket.com/albums/v35/Ostepetter/?action=view¤t=MOV00139.flv Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Hva har du gjort med motoren da? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Hva har du gjort med motoren da? På tidspunktet da denne videoen ble tatt, ingenting annet enn vedlikehold. Poenget var at Hurricane som skulle ha et sammenligningsgrunnlag. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Allright! Hva har du gjort med motoren nå då? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Allright!Hva har du gjort med motoren nå då? Byttet til en nyere motor, som er delvis overhalt, og ellers vedlikeholdt med kvalitetsdeler. Redline gir og motorolje, Bosch og NGK tenningsdeler, Mahle filter, de-cat pipe som erstatning for defekt katalysator o.l. Tenkte jeg skulle overhale toppen til sommeren, da med lettvektsløftere og ny kamaksling.. Må legge til at dette er bruks/familiebilen, ikke noe større prosjekt.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Hørres bra ud, kan ikke ta helt av med familiebilen :P Hvordan funker de-cat pipe, hvor plasserer du lambdaen? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Hørres bra ud, kan ikke ta helt av med familiebilen :P Driftsikkerhet er viktigere enn performance ja :p Hvordan funker de-cat pipe, hvor plasserer du lambdaen? Hvis du ser her så ser du at lambdaen plasseres på samme måte som før:) Fungerer helt fint, bittelitt mer eksosstøy(brumming) på tomgang, ellers akkurat som før. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Ja jeg så dette på prosjekt tråden din nå nettopp. Genial den der da, Ebay kjøp eller ? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Ja jeg så dette på prosjekt tråden din nå nettopp. Kremt, Ikke-prosjekt tråden ;) Ebay kjøp eller ? Ja, kjøpte den på Ebay, betalte ca. 800,- for den. Rustfritt stål og perfekt passform:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 (endret) Kremt, Ikke-prosjekt tråden ;)Stemmer, bilde tråden ;) Ja, kjøpte den på Ebay, betalte ca. 800,- for den. Rustfritt stål og perfekt passform:) Er vel denne? http://cgi.ebay.co.uk/VW-GOLF-MK3-8V-16V-VR6-DE-CAT-DECAT-PIPE-EXHAUST_W0QQitemZ270431604759QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item3ef6fad017 Fin når jeg skal bygge ny eksos :) Endret Mars 21, 2010 av BjørnarGolf Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Er vel denne?http://cgi.ebay.co.uk/VW-GOLF-MK3-8V-16V-VR6-DE-CAT-DECAT-PIPE-EXHAUST_W0QQitemZ270431604759QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item3ef6fad017 Fin når jeg skal bygge ny eksos :) Stemmer det :) Vær bare obs på avgassmåling på EU/PKK da denne "katalysatoren" har minimalt med filtrering.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Stemmer det :)Vær bare obs på avgassmåling på EU/PKK da denne "katalysatoren" har minimalt med filtrering.. Nei, den blir vel ikke populær på evt EU kontroll :P Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.