BjørnarGolf Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Ble litt off-topic, så back to topic! Lite update fra Hurricane, kommt noe lenger? :) Passer en 16v topp fra 1.8 rett på en 8v 1.8? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2010 Passer rett på ja, men du får vel rett rundt 8,5:1 i komp, dvs lavere enn en S2. 16v topp på 2E blokk (2,0L 8v GTI fra Golf 3 GTI feks) holder til 300 hk med standard stempler og rett turbo. Mulig du må lage utsparing til ventilene i blokken Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen90 Skrevet Mars 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2010 har sett en del her på forumet, men finner bare golf 2 topp som passer over på en golf 3 blokk....men så lurte jeg på om golf 2 blokk passer på en golf 3 topp og girkasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2010 har sett en del her på forumet, men finner bare golf 2 topp som passer over på en golf 3 blokk....men så lurte jeg på om golf 2 blokk passer på en golf 3 topp og girkasse? Det vesentlige er hvilke motorer det er snakk om å kryssbytte deler fra. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen90 Skrevet Mars 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2010 1.8 eller GTI er det mulig? eller blir det for mye modifiseringer? motorfester? girkasser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2010 1.8 eller GTI er det mulig? eller blir det for mye modifiseringer? motorfester? girkasser? Hvis du har 1,8 i din bil så passer 1,8 fra Mk2 fint, men du må gjenbruke innsugsmanifolden din, eller blokkere vannkjølingen til Mk2 manifolden. Det er forskjell på fordeleren, så den du har må gjenbrukes. Er 99% sikker på at det ikke er forskjell på tannhjulene, mulig PoloClassic eller Quattro73 vet dette helt sikkert. Er ingen forskjell på blokk om du velger 1,8 forgasser eller 1,8 GTI. Alle 1781ccm3 blokkene er i utgangspunktet like, uavhengig av hvilken bil de er levert i. Er selvsagt mindre forskjeller som underspyling, stempel osv.. Alle VW sine 020 kasser passer overens, unntaket er hvilken type clutch de er levert med, det løses ved å bytte komplett clutch med svinghjul, og størrelsen på flensene på diffen, også her kan det kryssbyttes deler. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen90 Skrevet Mars 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2010 tusen takk for svaret, nå er det bare og finne eg en blokk:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Hvordan ligger du ann med prosjektet ditt? Har en 1.8 abs 94mod motor som jeg skal porte og gjøre litt friskere. Lurer på om visst jeg finner en 16v topp, vil den passe rett på? tenker på vann kanalene osv. Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Hvordan ligger du ann med prosjektet ditt?Har en 1.8 abs 94mod motor som jeg skal porte og gjøre litt friskere. Lurer på om visst jeg finner en 16v topp, vil den passe rett på? tenker på vann kanalene osv. Toppen passer, men du må ha stemplene og om du skal ha noe effekt i motoren. Er såpass mye av delene som må flyttes over at det er lettere å bytte motor Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Tenkte å hive på 16v topp, men allikevel bruke monopointen. Er ikke så veldig gjenom tenkt, det me stemplene stemmer jo. Hadde våre stiligt å fått på 16v topp, men modde til innsugmanifoil som passer til monopointen og den nye toppen. Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Hvem skal lage chip som passer da? Er meget stor forskjell på 8v og 16v map Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Siden planen var og bruke monopointen, så blir det jo ikke noe endring av "hjernen" eller noe av det elektriske. Tenkte bare å lufte tanken om det går og hva som skal til. Tviler på jeg ville fått 140-150 hest. Men kanskje 115-125. Hvordan syns du det høres ut? Eller så kan jeg jo kjøre den safe, med og porte topp, kvassere kam, effektanlegg og sportsluftfilter. Bør vel runde 100hk med dette? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Eller så kan jeg jo kjøre den safe, med og porte topp, kvassere kam, effektanlegg og sportsluftfilter. Bør vel runde 100hk med dette? Lettvektsløftere 268` eller 270` kam, Autotech Hydrosport(0.449" løft) er et bra valg :) Dobble ventilfjærer hvis din ikke har det fra før Grenrør Da snakker +/- 15hk ekstra.. Er ikke billig å bygge sugetrim nei.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Nei det er lite igjen for penga. Men motorer står jo så pent i garasjen, må jo nesten gjøre litt med den før jeg bytter den med den jeg har nå :P Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Siden planen var og bruke monopointen, så blir det jo ikke noe endring av "hjernen" eller noe av det elektriske. Tenkte bare å lufte tanken om det går og hva som skal til. Tviler på jeg ville fått 140-150 hest. Men kanskje 115-125. Hvordan syns du det høres ut? Glem det om du ikke får passende chip. Bedre å eventuelt spare litt og sette inn komplett 16v med sprut. Det blir billigere i lengden. Eller helst spare penger, selge den du har og kjøpe 16v Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.