Gå til innhold

Devil Duck og Del Sol Boy's Volvo 240. : diskret vinter glider

Ranger emnet

devil duck

Anbefalte innlegg

advarsel: Dette prosjektet er på et VELDIG stramt budsjett og vil bli solgt etter vinteren

kostnader til nå:

volvo 240 1984mod -1500,-

ja nå som vi skal i militære så må vi jo ha en bil til å kjøre fra harstad til bardu,

og da måtte det jo bli denne hvite 240'n som har stådd i en garage en stund. den ser jo da mildt sakt jævlig ut

motoren er en b21a 107hk? blir ikke og gjøre noe med denne (nokk for vinteren)

har en bremsa diff fra stv som skal i bakstelle så man ikke bare spinner;)

nokk om det ... bilder =)

S5030146.jpg

S5030148.jpg

S5030150.jpg

S5030151.jpg

så til de dårlige tingene .. trenger listeverk

ny skjerm (noen som vil donere ?

S5030149.jpg

ny vindusheis og vindu å dørtrekk på fører dør(helst hel dør)

S5030153.jpg

volvo leveling system.. fins det dempere til dette eller ?

S5030156.jpg

nytt ratt litt oppbrukt dette

S5030154.jpg

skulle også hadd refleksplata bak mellom lysene.

nye lykter framme da reflektorene ligger løs inni

flere felger så vi kan ha 2stk reservehjul;) skal jo ikke altig då rett fram å da blir det jo med hvert litt drifting "accidents"

noen som vil donere noen av disse delene så må dere bare si ifra

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger også dørhøytaler på førersiden da denne ikke likte at førervinduet hadde vært oppe i x antall måneder :p

Kan også fortelle at felgene har fått seg litt sølv varmebestandig lakk. Fant litt i garasjen da vi lakket en motorblokk.

Har også begynt å rense innvendig ;)

Kan bli mye artig "billi" mekk på denne prosjekttråden, da penger er mangelvare.

-92 Del Sol VTi

-86 Integra RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har kjøpt deg volvo nå ja.. Fint du tar til vett. :p

Har ca alle delene du trenger liggende som du kan få ca billig om du vil.

tatt til vett ? hah. blir jo lei meg hver gang jeg kommer hjem å ser denne arbeidsbrakka stå der ;) skal kontakte deg om jeg ikke får delen hoss en annen kar jeg snakka me :P

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker å tette dem med sånn elastisk gummibånd etc.. Har tetta de jeg har på bilen min med slikt. Men er ikke 100% tett, så..

Hvorfor skal dere ha det systemet i funksjon forresten? Er upraktisk med mindre dere skal dra campingvogn/henger. :p

Forresten, flere deler dere trenger? Har ca 2,5 delebiler jeg har deler av liggende her.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker å tette dem med sånn elastisk gummibånd etc.. Har tetta de jeg har på bilen min med slikt. Men er ikke 100% tett, så..

Hvorfor skal dere ha det systemet i funksjon forresten? Er upraktisk med mindre dere skal dra campingvogn/henger. :p

Forresten, flere deler dere trenger? Har ca 2,5 delebiler jeg har deler av liggende her.. :b

Er vel bare fordi det er artig å ha, spesielt siden det er store knapper i midtkonsollen som gjør absolut ingenting akkurat nå :p

-92 Del Sol VTi

-86 Integra RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo.. Jeg har komplett hijacker-system til 240, om dere trenger deler.. Bortsett fra dempere da.. :b

Trenger dere bakaksling? Har en 90-mod liggende. El-speedo å hele greia. Har muligens 5-trinns-kasse også, samt masse sorte lister, nye typen speil, muligens varmeseter osv.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...