Gå til innhold

turbotrykk

Ranger emnet

skodaowner

Anbefalte innlegg

er ikke såååååååå lurt å drive kødde med ladetrykket uten å vite 100% hva man driver med. kan fort bli dyrt. å bilen går ikke nødvendigvis så mye bedre.

få bilen på rulle med bredbåndslambda før du kødder noe mer..

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal sette alt tilbake sånn denvar før den justereren kom inn i bildet og spart/koste på deg 5000-8000 kr og kjøp deg en chip, da går den mye bedre og du får ca 1-1,3 i lade trykk, alt over er vel ikke annbefalt og kjøre hardt med i lengden, pga pakninger som ryker, RETT PÅ MEG HVIS JEG TAR FEIL.

Mulig bilen gikk greit før, men etter chip vil den gå BRA, jeg veit ikke hva du har gjot med bien, men nå du har chip, større resirkventil, og et sports filter, da er bilen din sånn ca det du leitet etter når du kjøpte deg en turbo bil, det er min mening i hvertfall.. :D

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er loddet på i hjernen på bilen, så er hjernen på bilen skrudd fast under den sorte plata under vindusviskerne dine, en alu farget boks på ca 15x25 cm eller no, er den omprogramert så ser du den nok ikke uten data, hvor har du chipet den a?

min lader 1,2 bar, veldig fornøyd med det :)

Toyota RAV4 2.0 automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har også begynt å lade lite..

Lada 1.3 - 1.4 bar, men nå lader den bare 0.9 - 1 bar..

utrolig merkelig..

skjønner ikke hvor feilen ligger.. teste en vagcom eller hva det heter, og da kom det opp defekt resirk, men har sletta feilkoden, og satt inn en annen resirk, men feilen er der ennå..

Så aner rett og slett ikke hvorfor..

Har chip fra ts så vurderer å stikke innom dem å høre, og kanskje dem kan finne ut av det..

men uansett utrolig irriterende..

bilen går litt dårligere også.. hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit bare av det folk har sakt til meg, at etter chip så ladet disse vag bilene 0,8 bar, så hvis det er lenge siden den er chippet, så kan det godt hende at den bare er satt til det, men bra dra innom TS og hør med de..

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om bilen blir chippet. til et trykk. og dette trygget etter en stund blir borte. er ikke å kjøpe en bleedventil mest inntelegente måten å fikse dette på

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Veit ikke om du har funnet ut av problemet ditt jeg..

Men jeg har hatt noe lignende problem,, om at jeg har fått lavere turbotrykk osv..

Hørte med TS og dem sa at så lenge bilen er chippet, så kommer den alltid til å ha de innstillingene den har fått, er ikke sånn at det skal forandre seg..

SÅ jeg byhtta luftmasse måler osv, i håp om at ting skulle bli bedre , men nei da..

viser seg heller at turbo'n min har gått...

Skriker i turbo'n når jeg gir på osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider