Gå til innhold

Bytte av registerreim til VW Golf IV 2000mod

Ranger emnet

erlendre

Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf IV 1.9 TDI 2000 modell. Den har gått ca 153 000km.

Jeg mener jeg har hørt/lest av bytte av registerreim bør skje på 150 000km eller 10 år for denne biltypen. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Lurer også på om noen har erfraing med ca pris for denne jobben, og hvor det er best å få dette gjort?

På forhånd takk for all hjelp.

Mvh

Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg har hørt/lest av bytte av registerreim bør skje på 150 000km eller 10 år for denne biltypen. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Lurer også på om noen har erfraing med ca pris for denne jobben, og hvor det er best å få dette gjort?

Mvh

Erlend

Hei

Snakket med Verksmesteren på Møller i Bergen/Drotningsvik.

Han sa noen modeller 90 000km, noen 120 000km eller 5 år, det som kom først, dette gjelder BÅDE bensin og diesel.

På min bil, en Golf 2003 model 1.6, bensin, kostet det kr:6164.70

for Reg.reim, og kr:1285.31 for vannpumpe. Iflg. Verksmestern ble vannpumpen også skiftet sammen med Reg.reimen. Dette er på merkeverksted i Bergen.

Autorisert verksted er vel det beste, trenger jo ikke være merkeverksted.

Ha en fin dag

TerjeP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh

Erlend

På på 130hk TDi er intervallet 5år eller 60000km. noe jeg syntes er vanvittig lite:( men er nok pga d er så mye "power"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Reimene på VW/Audi er svært svake. Er ikke lenge man skal kjøre over km før det ryker noe.

Min bror måtte bytte motor i sin Audi 1.8t fordi han kjørte et ca 3000 for langt. Bytt heller før enn etter :P

Jeg mener prisene ligger på rundt 5-7-8000kr for å bytte reg-reim (da med vannpumpe + Inkl. alt av deler) på Møller. Kommer litt ann på motortype o.l selvfølgelig. (kan ikke prisene i hodet,så ca pris for din TDI)

(Er bare å ringe inn til nærmeste møllerforhandler å høre. Deretter forhøre deg rundt om i resten av området og sammenligne=)

Man kan kjøpe deler o.l selv f.eks ifra mekonomen, men da mister man garantien på jobben,så hvis noe ryker er det isåfall mekonomen som står ansvarlig for delene, og de tror jeg ikke tar så lett på en slik sak.

Jeg anbefaler hvertfall å la et merkeverksted gjøre jobben, hvor de bestiller deler, og gjør alt,slik at hvis dette skal ryke, eller noe skal gå galt, så er det fullt og holdent verkstedet sin feil,da du ikke har gjort annet enn å levert bilen inn.

Kan fort bli store summer hvis dette ryker,så er greit å være på den sikre siden..=)

- Vw Passat `01 1.9TDI 130hk Highline

- Vw Golf I `82 1.5l (Prosjekt)

- Mazda 626GT `85 2.0i (R.I.P. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du har en PD 115hk, så SKAL den byttes innen 60tusen, ikke 90 eller 120tusen. Er det en PD130hk, tror jeg den og har 60tusen. Kommer det noen andre dumme svar, på 90, 120 osv, så er dette temmelig feil. Tror PD 115(130)hk, er den eneste motoren som har så kort km intervall. De fleste ligger på 90 tusen.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta reg.... for 1 måned tilbake. Bilen har kjørt 100tusen. På møller tar de ca 8000 sa de. Men jeg dro til oslobilsenter, der fikk jeg det for 4200kr. Det er en bra pris. for og byte 2 reg...å vannpumpa. 16v har 2 reg reim/ 8v Sr har 1 reg reim.

Så er vel dette ikke en diesel? Tror verkstedene kjører dyrere priser på diesel. Tror det er mer demontering, og montering på en diesel.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider