Gå til innhold

Bilen lader ikke.

Ranger emnet


Chiefrw

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har i et par dager fått blinkende diode på batteri i instrumentet.

Skulle til å kjøre hjem idag stoppa det på veien batteriet helt flatt! Hva kan det være , dynamo , laderelê eller noe slikt ?

Trodde det først kunne være dynamoreima og stramma den igår men småkjøring igjennom sentrum så stoppa det bare. Har vært å kjøpt et nytt batteri idag siden jeg alikevel skulle ha et nytt og kraftigere batteri pga bilstereo.

Satte i nytt batteri og fikk kjørt bilen hjem men lyser fortsatt så er ingen tvil på at den ikke lader. Siden jeg ikke har så mye erfaring på bil enda. Noen som kan kommme med litt innspill :) ?

 

 

Mvh Chief_-R-W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har i et par dager fått blinkende diode på batteri i instrumentet.

Skulle til å kjøre hjem idag stoppa det på veien batteriet helt flatt! Hva kan det være , dynamo , laderelê eller noe slikt ?

Trodde det først kunne være dynamoreima og stramma den igår men småkjøring igjennom sentrum så stoppa det bare. Har vært å kjøpt et nytt batteri idag siden jeg alikevel skulle ha et nytt og kraftigere batteri pga bilstereo.

Satte i nytt batteri og fikk kjørt bilen hjem men lyser fortsatt så er ingen tvil på at den ikke lader. Siden jeg ikke har så mye erfaring på bil enda. Noen som kan kommme med litt innspill :) ?

 

 

Mvh Chief_-R-W

 

Kan være mye rart i grunn.. Største mulighet er selvsagt dynamoen eller reima, personlig opplevde jeg dette i vår og da var det startmotoren som ikke sendte strøm videre fra dynamo til batteriet. Så, du kan jo måle deg fram fra dynamoen. Skal ha 13 - 14v fra dynamo når den ladder. (hvis jeg husket rett) :)

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mye rart i grunn.. Største mulighet er selvsagt dynamoen eller reima, personlig opplevde jeg dette i vår og da var det startmotoren som ikke sendte strøm videre fra dynamo til batteriet. Så, du kan jo måle deg fram fra dynamoen. Skal ha 13 - 14v fra dynamo når den ladder. (hvis jeg husket rett) :)

 

Takk for svar :)

Har også nettop sjekket alle sikringer og de var hele.

Har kommet helt plutselig men så kom jeg til å tenke på at jeg prøvde å bytte sigarettenner men det viste seg å bli endel mer jobb så jeg prøvde å bøye klemmene inne i tenneren litt tilbake bare. Men er etter dette den har plutselig sluttet å lade. Men jeg skal se om den lader og gjør den ikke det er det jo enkelt en ting dynamoen. Men sånt er kanskje å oppdrive hos en hugger eller om jeg finner en delebil eller anbefales sånt å kjøpe helt nytt ? Hva koster slikt nytt og tittet litt på tilbehør hos Bilextra og Mekonomen men er så mye forskjellige dynamo deler så blir nok uansett at jeg kjøper og at en som kan litt om bilmekanikk som tar det :)

Er en Passat 90mod gått 249 000km.

 

 

Mvh Chief_R-W :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye svar :)

 

Det var en bosch dynamo.

Også har vann og servoreima begynt å bli spist opp av reimhjulene så de må byttes snarest mens reima til dynamoen er bare 1 måned gammel så den er i god stand.

Siden jeg ikke har så god greie på hvor alt sitter så blir det til at jeg får den på verksted så fort som mulig.

 

Tekniske data ifra mekonomen

 

 

Volkswagen PASSAT Variant (3A5, 35I) 2.0:

 

TecDoc ID: 1910

Produksjonsår: 02/90 -> 05/97

Motortype: Bensinmotor

Drivhjul: forhjulstrekk

Effekt: 85 KW, 115 hk

Slagvolum (CCM): 1984

Liter: 2

Antall sylindre: 4

Antall ventiler: 0

Motorkode: AGG, 2E , ADY

Antall dører: 0

Har ABS:

Har ASR:

Drivhjul:

Bremsesystem: Hydraulisk

Bremsetype:

Kat.type: med Regulert (3-veis) kat.

Girkassetype:

Karosseri: Stasjonsvogn (3A5, 35I)

Chassisnr: WVWZZZ31ZLE332065

Første gang registrert: 01.01.1990

dsc00146vs5.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betalte du for børstene?

 

Jeg kjøpte begge reimene på Møller kosta 340kr. Men siden jeg egentlig akurat hadde byttet dynamoreima så fikk han som hadde service på bilen de i inbytte. Tror de må ha kostet rundt 250kr siden reimhjulene kosta rundt 150 og 250 for jobben så det ble forholdsvis en billig reperasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår