Gå til innhold

Skikkelig hasteprosjekt i Peugeot 205

Ranger emnet

Insty

Anbefalte innlegg

Okei. Her er planen gutta..

Det har seg slik at min mor dessverre har blitt diagnosert med kreft og er inne i sitt livs verste periode. I denne perioden er hun selvfølgelig sykemeldt og hun har kjøpt seg en Peugeot 205 (et kjempekjøp btw). Siden jeg just ble ferdig med mitt eget prosjekt i en Nissan 100 NX tenkte jeg å gi henne en forsinket bursdagsgave. Planen er å få ferdig anlegget innen torsdag.

Hun har akkuratt vært på en cellegiftkur og er sengeliggende de neste dagene. Min mor har ikke peiling på lyd og er fornøyd så lenge hun kan putte inn en cd og høre på den. I Peugeoten er det kassettspiller. Høyttalerene er også såpass rævva at jeg skifter dem ut i samme slengen. Jeg skal IKKE ha forsterker, jeg skal ha høyttalere som går rett i spilleren. Som sagt, dette er en person som ikke bryr seg. Som følge av dette, skal jeg selvsagt ikke ha sub heller.

Har laget en liten plan for dagene fremover:

Søndag:

[x] Koble fra spilleren

[x] Sette meg inn i ledningsnettet*

[x] Koble fra dørtrekket og finne ut høyttalerstørrelse (antar det er 5,25")

[] Koble fra høyttalere

[x] Sjekke kvalitet på ledninger

Mandag: (Innkjøpsdag)

[x] Kjøpe inn ny spiller

[x] Kjøpe nye høyttalere

[] Starte på monteringsarbeid

[x] Klargjøre arbeid som ikke lot seg gjøre Søndag

-- PGA min egen jobb er det desverre beskjedent med tid tilgjengelig både mandag, tirsdag og onsdag --

Tirsdag

[] Fortsette på arbeid fra mandag

Onsdag

[] Forefallende arbeid

[] Vise frem sluttresultatet

* Jeg lurer f.eks på om det er en ferdig ISO-kontakt der. Det hadde gjort ting mye lettere, da er det jo bare å plugge inn.

Bilder følger med fra og med arbeidets start på mandag. Håper folk viser engasjement rundt dette emnet og er behjelpelig på kort varsel, for jeg har veldig lite erfaring og kommer til å havne i kniper.

Jeg har enda ikke sett meg ut noen merker for høyttalermerker og spillermerker. Penger er ikke noe tema da min stefar er med og sponser meg, men jeg går for noe billig og greit, og det som møter meg i butikkdøren. Jeg har dog sett for meg noen krav:

- Spiller kan ta brennecder

- Spiller skal ha AUX-inngang (Min mor har en Creative Zen Touch)

- Høyttalere skal ikke være komp. sett da dette medfører mer montering for en uerfaren kobler.

Dette skal gjøres kjapt og gæli uten at hun merker noe! Wish me luck :P

Jeg er n00b.

------------------------------------------

Insty kjører nå Nissan 100 NX '91

Insty har hatt Peugeot 405 '94 [Krasjet]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er noe eget jall, og ikke ISO som står i Peugeot, men de selger som regel overgang fra (insert bilmerke) til ISO på en bilstereosjappe. Hvis ikke har de på Biltema ;)

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess. spiller og høyttalere kjøpt inn og klar for montering... Kun en hindring: Skruene som sitter i døren er helt mørbanket og umulig å få ut.. Tror rett og slett jeg må finne passende bor (litt mindre diameter enn skruestr) og drille gjennom skruene. Det er bare et rundt hull på skruehodet, helt umulig å få ut.

Ellers er det bare en halv times arbeid igjen.. Jeg gjør det i morgen kveld. Da kommer også bilder.

Jeg er n00b.

------------------------------------------

Insty kjører nå Nissan 100 NX '91

Insty har hatt Peugeot 405 '94 [Krasjet]

Lenke til kommentar
Del på andre sider