Gå til innhold

Vurderer 01-02 Passat stv

Ranger emnet


petrez

Anbefalte innlegg

Noe spesielt jeg bør være obs på med disse bilene? Av motorer har jeg mest sett på TDI og 2,0 bensin, hvilken av disse er å foretrekke? (Har hørt at TDI en kan gå litt tungt, men vet ikke om det stemmer). Det nærmer seg bilkjøp med stormskritt, men skulle gjerne likt å bli litt klokere først. Fattern hevder bastant at Passat er en skikkelig problembil (i følge andre han har snakka med), men jeg er nå litt usikker på det, spesielt den "nyere versjonen" fra 01.

 

Kom gjerne med tips, andre biler jeg har sett på er Mitsu Galant og Ford Mondeo (i ca. samme årsklasse). Er ute etter en bil som helst ikke gir meg for mye trøbbel, bør ha god plass og ålreit motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med VAG generelt er svakheten ledningsnettet, så kan være lurt å sjekke at alt fungerer på denne siden. (Dette gjelder eldre modeller) men har hørt med fattern siden han jobber på bilverksted, og svakheten på passat er forstillinga, slakk i ledd ol. Kan være lurt å sjekke dette.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passat fra 99mod er bra biler. Har kjørt min 40tusen, og ingen store feil. Kun en gåen sentrallås, og oljeniva giver. Passat fra denne årsmodell er meget bra. 00mod er litt oppgradert med antispinn, pumpedysemotor, og nyere instrumenter. Kan vel si at 00modellen er oppgradert til 01 modellen, men med det gamle utseende.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med VAG generelt er svakheten ledningsnettet, så kan være lurt å sjekke at alt fungerer på denne siden. (Dette gjelder eldre modeller) men har hørt med fattern siden han jobber på bilverksted, og svakheten på passat er forstillinga, slakk i ledd ol. Kan være lurt å sjekke dette.

Forstillingsproblemene er rettet fra faceliften kom, altså 3BG i 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt en eneste feil med min passat, det gjelder bare å være forsiktig med bilen. alle merker har jo en svakhet... Men det kan ikke være en så dårlig bil når det er såpass mange av den.. Konge det jolle sa, for det er ikke alle som har fått med seg det med forstillinga på den nye i forhold til den gamle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Det virker for min del mest logisk å kjøpe en TDI mtp, drivstoff-forbruk, er det noen eventuelle kjente problemer med disse motorene? Som sagt, har hørt noen si at TDI motorene til VW går litt tungt (bråker? evt. går tregt), noen som kan avkrefte/bekrefte dette? Skal komme meg til en forhandler en av de nærmeste dagene og få testet en selv, men greit å høre litt her og...

 

Mondeo har jeg nå slått fra meg, ble veldig uengasjert da jeg testet en i går. Så det blir nok enten Passat eller Galant denne gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne TDI 130'en, kjørt masse i byen og pisket den litt.. ligger jeg på 0,66 på mila. Den er morsom å kjøre, men den blir nok senket da den er pittelitt vannseng når man kjører aktivt :)

Du hører gangen godt på pumpedyse-utgaven, det er ikke til å komme fra.. men det er bare på utsiden og når du gir på godt.. når man ligger på cruisingspeed på veien så hører man ikke rakling, dessuten hvis man har superhørsel så er det jo bare å vri opp ørlite på radioen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg nå har måtte revurdere økonomien litt (utgifter som dukker opp...), så har jeg sett litt i det billigere sjiktet etter bil (max 120'). Har finni en '02 Passat 2,0 bensin som virker veldig fin, pent holdt og lite kjørt (113'). Hvordan er disse motorene? Er det regelrett dumt å gå for en slik, heller spare opp til en TDI? Drivstoffprisene tyder jo ikke akkurat på at diesel har så mange fordeler lenger, men motorene bruker vel sikkert litt mindre suppe da...

 

Noen som kan si noe om 2 literen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm personlig ville jeg spart til TDI 130hk utgaven 3bg. greit nok bensinbilene har billigere drivstoff. MEN du må opp en god del KW for å kunne sammenligne med diesel på trekkraft.Virkningsgraden på bensin er i tilleg mye lavere enn på diesel,så du får mer igjen for en liter diesel enn en liter bensin. derfor plager deg meg ikke så mye enda at dieselen har gått opp en del,med tanke på gjennomsnittslønna til nordmannen i dag så har "egentlig" ikke prisene økt noe særlig. (men staten må begynne å roe seg ned noe ........ på avgiftene!!!!!) dreiemomentet er og en viktig ting i mitt tilfelle,her stiller bensinbiler svakt i forhold til dieseldrog med samme antall hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er 1,8T motoren (150 hk)? Bensinsluker? Vurderer sterkt å kaste meg på en 2001 1,8T som kun har gått 95 000. Det meste av utstyr ++, ser veldig velholdt ut. Men er en risk å ta siden jeg selv bor i Østfold, denne står i Bergen... Dette er vel en motor med mer futt i enn 2,0? Er det noe jeg bør være veldig obs på med 1,8T motorer...? Ettersom jeg forstår er dette en motor som også har vært på forrige modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, noen ganger må man bare reise litt.. få eieren til å sette den på naf, så du får papirer på at den er i god stand.

Den bruker nok en del bensin når du kjører aktivt, jeg er forelsket i min TDI, den bruker 0,67 på blandet kjøring og jeg definerer min kjøring som relativt frisk :)

 

Den er mer futt i enn 2.0 liter ja, men en chip vil jo gjøre sitt til at den går litt bedre.. det er dog ingen racerbil med mindre du vil legge noen hundretusener i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår