Gå til innhold

vilken 4 cylindret vw motor er best

Ranger emnet


Mehren jetta klubb

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

ABF har lenger slag og høyere blokk enn 1,8t motoren. Det ideele er 20v topp fra AEB.

 

Orginalrådene kan du ikke bruke på noen av de uansett. ABF sine tåler 350-400 og AEB tåler 300-330 avhengig av hvem du spør.

 

Skal du jage rundetider rundt feks Rudskogen er det bedre å bruke penger på polyforinger, Eibach eller H&R stabstag, Cupra R bremser og et skikkelig sett med fjørbein, feks KW Clubsport, Öhlins eller Bilstein a la cart fra Sorg.

 

Diffsperre er et must uansett.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg kan bruke ABF og 20v AEB topp

men ts racing har jo 16v i sin audi a3 men jeg vet ikke vilken blokk de har brukt

 

TS bruker en "litt" ombygd utgave av Competition motoren fra Audi 80..

 

Som PoloClassic nevner så kommer du langt med et bra understell og f,eks 180-190 G60 hester..

 

Se etter Esmyr sin tråd, 2,1 16v sugemotor i Golf2, flytter seg greit det.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe slikt bør vell duge

 

Wössner 2L 16v 'ABF' Turbo Piston Set

Part: 9204DA 83.5mm $569.00

Wössner 2.0L Forged Connecting Rods

Part: PL016 $795.00

92.8mm Forged Racing Crank (old style)

Part: 105 101 SB928 $1,265.00

Ultralight 5.5mm 16v Valvetrain

Part: BMS.16v.55.Kit 5.5mm $1,595.00

35mm Racing Lifter w/pad

Part: BDM.177.35 2.8mm $28.95

CAT 16v Solid Lifter Cams

Part: 109.767 262°T $424.15

RW 16v 4 cyl. Head Stud Kit

Part: RWE1001 $179.00

Main Stud Girdle (026 style)

Part: 026.MBG $399.95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solide løftere og så vasse kammer er vel strengt tatt ikke nødvendig for denne effekten. Går å bremse gode tall med snille kammer for orginale hydrauliske ventilløftere. De holder til 7500-7600 rpm

 

Wössner stemplene har vel 8:1 i komp, jeg ville valgt 8,5:1

Skal du bruke ABF motoren hadde jeg muligens valgt å bruke 158mm råder fra guppekjøpet på VACN med custom stempler fra JE. G60Turbo kaller han vel seg her inne.

 

Hva skal du bruke bilen til da?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er ikke orginal rådene lengre, vil vel da ha en annen vinkel og dermed få mer kraft i og med at kryss pinnen står høyere å vinkelen blir slakere?

men det er vell ikke noe i veien får å dreie lit på stemplene får å få lavere komp, men jo lavere komp jeg har jo dåligre går bilen før turbo trykket kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500-600 hk og dreide stempler, hallo glem det

 

Orginalrådene er 1mm lenger, bruker kortere råder for å få plass til større bolt i lille enden på råden.

Ofrer litt av rod-ratio for driftsikkerhet/styrke

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du gjør er å få deg vwaudiclub medlemskap, mye gratis å hente der!!!

 

Ser du har funnet det billigeste stedet hvor de selger kvalitets deler til vw, Bildon. Har handlet mye der!

 

 

Det ville brukt/bruker som utgangspunkt:

 

16v topp, minst som kan ryke, enklere/billigere tilgang på deler.

Ts racing gikk over fra 20v pga for tynne ventiler, de knakk med kvasse kammer og harde fjærer.

 

Tdi/tdk blokk veiv. Siden slaget er 95.5 kan du få 2.0 uten å borre mer enn 81.5. Det gjør det litt enklere å holde trykket inne i sylinderne. Disse Blokkene har olje underspyling. Svært god tilgang, mange havarerte diesel motorer rundt om kring...

 

JE stempel. Vegard Hollum på Vacn forumet hjelper deg med design

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=120111637062&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=002

 

Prøv å få tak i rådene som polo classic prater om.

 

Da har du et utgangspunkt som tåler det du vil ha!

 

 

Husk at smøring blir et problem ved slik effekter å tørrsump er et must. om du ikke bare skal kjøre rett fram da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår