Scorpio29 Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Endelig har jeg fått muligheten til å friske opp den gamle V8`eren. Motoren gikk som en klokke, men lekket litt olje fra bunnpannen. Iogmed att rammen går tett under bunnpannen, gjør det att ett par av boltene overhodet ikke er mulig å løsne når motoren er i bilen. Ser da ikke noen annen mulighet enn å ta den ut. Dag 1 : Utgangspunktet.... Mye unødvendig spghetti her... Blant annet en AC som ikke virker (tom for freon og pumpen lager mye ulyder) og EGR syste som sluttet og virke for sikkert 15 år siden.... Dette skal vekk for å gjøre ting mer ryddig. Da så det plutselig mye renere ut Radiatoren er nå fjernet og igjen står AC-radiatoren. Den skal fjernes den og. Denegod. Enda mer plass. + vi slipper litt vekt Etter å ha fjernet oljefilteret og startmotoren gikk flexplaten og festene til converteren av uten noen ploblemer Eksosfestene var så rusten att eneste alternativ var å kutte. Over 400kr stk for bladene...... Stusselig, men de funket meget bra. Jædæ. Ser ut som noe helt annet, men giroljen lakk ut da en av wisegrip`ene falt av fra oljekjølerslangene. Men sålangt har alt gått som en lek. Enklere enn jeg trodde og. Håper det går like greit å få den nedi og hehe Legger ut mer info ettersom det blir framgang. Regner med å ta en lett overhalling. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Ser ut som noen har frisket den opp før. Nydelige stempelvegger og alt er rett og fint. Men kjølekanalene på de midterste stemplene på passasjersiden var tett av slagg og drit. Renske opp Kjølevannet er svartere enn olje. Ser ikke ut som noen av stemplene eller blokken har tatt skade av det så denegod. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Ser ut som noen har frisket den opp før. Nydelige stempelvegger og alt er rett og fint. Men kjølekanalene på de midterste stemplene på passasjersiden var tett av slagg og drit. Renske opp Kjølevannet er svartere enn olje. Ser ikke ut som noen av stemplene eller blokken har tatt skade av det så denegod. Åhh..koselig jobb. hva har du tengt å gjøre ?. apropos vakumslanger, er noe av d førest jeg røsker bort når en am kommer på bakken "av forgassertype" untatt de som skal være dær.. :) buicken jeg kjøpte var full av gammel å morkne slanger som jeg ser som unødvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Ja har fått vekk det meste av vacumsalnger som ikke er nødvendig. Fjerner ac, smog-pumpen, men må sveise fast en ny pulley for att viftereimene skal fungere sammen, får dual eksos (men med originale manifoiler......), bytter div pakninger og skal lakke den mopar-orange. Simulert 440-effekt hehe Rengjort toppene i dag Venter på div bolter og ett par studs med 9/16 gjenger så får vell bruke de kommende dagene til å vaske. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Endelig kommet videre nå... Lakken kom for noen dager siden og motoren ble på ett blunk hemi-orange. Fikk tak i noen nye Pullyer, flyttet beltene ett par cm nærmere motoren pga har fjernet air-conditionet og smog-pumpen. Ser mye renere ut nå. Ikke att vi har behov for det, men vil vell øke antall hk litt og.... Ble ganske fornøyd med resultatet :) Fikk den nedi før i dag, så første steg er ferdig. Skal lage dual eksos i de kommende dagene, men skal bruke de originale manifoilene da det ser forferdelig trangt ut... Denegod Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Det gjorde seg absolutt med farge på motoren ja! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Prikken over ièn. Er ganske spent på hvordan lyden blir med dual..... Tenker å ha 2 tommer hvert rør... Og en liten potte. Jædæ Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holden Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Dette blir tøft, og bra dokumentering av prosjektet! Skal du montere headers og? Ble utrolig fet lyd i motoren min da jeg la opp dobbelt 2.5" anlegg med 2 1/4 enderør (og headers). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juli 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2008 Går bra fremover her. Har lagt opp det ene røret i dag. Sveiset og tilpasset. Velger å bruke de origiale manifoilene pga de lager ikke headers til denne bilen og orker ikke å lage egne headers. Uansett blir det bedre enn det originale på 2 toms totalt hehe. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Endelig begynner vi og se lys i enden av tunnellen.... Bare sjåførsiden kardangbøyen som gjenstår. Regner med å få start på den i dag. Nesten alt det mekaniske er tilkoblet så denegod. Så utolig mye bedre klaring nå.. Startmotor og oljefilter blir mye mer lett tilgjengelig. Mye plass i motorrommet hehe. Syns synd på de som fikser på Astro og andre kompakte biler... Radiator, vifte og diverse deler montert. Ikke mye igjen nå.. Skal legge ut biler av det endelige resultatet + ett par videoer på YouTube av oppstarten osv Denegod Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet August 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Da går den som en kule :) . Som om det var en annen motor... En liten videosnutt fra i går : Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Da går den som en kule :) . Som om det var en annen motor... En liten videosnutt fra i går : Tøft...litt dårlig lydkvalitet men ellers bra..kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 meget fin bil du har :) bra jobb på motoren og :) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.