Gå til innhold

240Sigves 1982 Volvo 244DL (Bildetung)

Ranger emnet

240sigv

Anbefalte innlegg

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tøff bil du har med ein flott uvanlig farge=)

Er ikke mange og se av den fargen her jeg bor.

Likte egentlig ikke fargen når jeg fikk bilen, men da var den dønn Original. Men det gjorde seg med litt senk, felger, svarte detaljer og div :)Liker fargen nå ,så fargen blir vel beholdt, men skal opplakkere tak og stolper pga rustbobler under bakrute og på "takrenna". Kanskje det blir komplett bross styling eller bare Bross front, men det får tiden vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Huff, hadde bilen på prøveskilter for å prøve bremsene, bremsene er alt for myke. Har luftet opp til flere ganger :/

Mistenker det er kalipterne som er trege og kanskje hovedsylinder som er noe mollefunket med. Får finne tak i deler på Huggern. Bilen bruker også svært mye vann, finner ikke ut hvor det forsvinner. Ingen lekkasjer på slanger, vannpumpe eller registrert og heller ingen røyk fra eksosen. Mistenker topp pakningen, men skal kjøpe komplett Slipesett til motoren så den blir tett. Motoren skal trossalt holde ut 1år før det kommer Snelle og mere motorvolum og kjøler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Lite framskritt på bilen, venter på en bedre økonomi så jeg får råd til deler.

Vurdere å skifte ut alle caliptere og bremsekraftforsterker med nytt. Plages med bremsene, har luftet bremsene flere gang i rett rekkefølge.

Har også en del kjøleslanger jeg må skifte, blandt annet en slange som går til varmeregistret som lekker.

Ellers er bilen i veldig god stand :)

Skal også etter bilen er registrert fått skiftet til 90mod rute på forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider