Gå til innhold

850 2,5 20v Stopper!

Ranger emnet


Lagset

Anbefalte innlegg

Hei jeg har kjøpt meg en 1993 Volvo 850 GLT 2,5l 20v med automat kasse

 

Bilen er veldig fin og går veldig bra men det hender att den plutslig stopper, den fusker ikke eller noe den bare dør.

 

Og etter ca 5-30min så starter den igen og går som en drøm.

 

Har bytta Bensinfiltersrelet og Impulsgivern.

 

Noen som har hatt lignende problem? :P

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

forrige eier på min bil hadde det problemet. etter å ha brukt 10 000,- på forkjellige ting han trudde va problemet så viste det sæ å være bare bensinpumpereleet sa han. kosta ikke mye peng.

prøv det. :)

Volvo 850 T5 stv (bruksbil)

Volvo 740 GLE (vet ikke helt ka-bil)

Toyota Hulix D4D SR5 (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kan det ha noe med alarmen å gjøre da?

 

Fant ut her om dagen jeg at hvis man sitter inni bilen og en låser den utenifra og de inni lukker den opp så når man kommer å skal starte den så starter den ikke.. bare blinker...

 

Hadde en kompis som bilen startet men pga alarmen så plutselig stoppet bilen og slikt... Dårlig kontakt/sensorer/irret og ledninger uten isolasjon.... men ville nok tro det er bensin som er problemet... men hører du noe spesielt før den stopper?

 

Om du hører litt tikking eller klikk kan det være relee..

kan være det selvom du ikke hører det å men...

 

Eller om kanskje du prøver å sette den i (N) eller et annet gir nestegang det skjer... for å finne ut om det er kassa...

 

Eventuellt prøv å få lånt bensinrelee av en kompis til å teste...

 

 

Da har jeg bare to ting igjen på tankene og det er enten

 

Tett bensin filter.

 

Eller tomgangsregulator / vann / olje på motoren....

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan jaggu begynne og lure på hva dette kan være!!Har i dag vært på bilia og kjøpt bensinpumperele,og skiftet dette,så nå er jeg spent på hva som skjer i fremtiden.Jammen ikke lett når ikke feilkoder kommer opp på dette problemet ;=( Har ellers fått hjelp til og rense spjeldet,vasket med forgasserrens og sjekket bensinpumpa.Har jo brukt bilen mye og ikke alltid stopper den opp!!Ikke godt og bli klok på!!Men jeg skal helt klart finne ut av dette!!Holder dere informert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan jaggu begynne og lure på hva dette kan være!!Har i dag vært på bilia og kjøpt bensinpumperele,og skiftet dette,så nå er jeg spent på hva som skjer i fremtiden.Jammen ikke lett når ikke feilkoder kommer opp på dette problemet ;=( Har ellers fått hjelp til og rense spjeldet,vasket med forgasserrens og sjekket bensinpumpa.Har jo brukt bilen mye og ikke alltid stopper den opp!!Ikke godt og bli klok på!!Men jeg skal helt klart finne ut av dette!!Holder dere informert.

 

Nå var det vel ikke bensinpumpa, men tomgangsmotoren som ble sjekket og renset hvis jeg ikke tar helt feil :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil funkar nu perfekt igen sedan jag bytt bränslereläet. Kunde inte heller se några sprickor men uppenbarligen var det det som var boven i dramat.

Kostade 335kr på Volvo.

 

Supertack till Pettson!

 

Denne pettson har peiling thats for sure!!:thanks

 

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=30633&st=0&sk=t&sd=a&start=20[/url

 

:volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste tilfeller når en 850 bare kutter, så kan det være bensinpumpereleet (nr.103), men det kan også være "kamakselsensoren".

Den koster mellom kr. 900.- og litt over kr. 1300.-, alt etter hvor den kjøpes i Norge.

Det med "kamakselsensoren" er en gjenganger, og det tar ca. 10 min. å skifte. Den sitter på venstre siden av motoren. Er et rundt lokk med en ledning som går til en kontakt. Skru ut to torx skruer, og diskonekt ledningen fra kontakten. Montere den nye i motsatt rekkefølge, og bilen er som ny. Dette kan dere også finne ut av ved å lese av feil. Det er veldig enkelt.

Hvis det er "kamakselsensoren" så gir det følgende blink (feilnr):

3-2-4

3-1-4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste tilfeller når en 850 bare kutter, så kan det være bensinpumpereleet (nr.103), men det kan også være "kamakselsensoren".

Den koster mellom kr. 900.- og litt over kr. 1300.-, alt etter hvor den kjøpes i Norge.

Det med "kamakselsensoren" er en gjenganger, og det tar ca. 10 min. å skifte. Den sitter på venstre siden av motoren. Er et rundt lokk med en ledning som går til en kontakt. Skru ut to torx skruer, og diskonekt ledningen fra kontakten. Montere den nye i motsatt rekkefølge, og bilen er som ny. Dette kan dere også finne ut av ved å lese av feil. Det er veldig enkelt.

Hvis det er "kamakselsensoren" så gir det følgende blink (feilnr):

3-2-4

3-1-4

 

:volvsmile Utrolig flott med oppegående innlegg med div løsninger på våre volvoer!!Må si jeg er imponert over hvor mange her som kommer med sine erfaringer!!I mitt tilfelle var det bensinpumperele som gjorde at den stoppa opp for meg.Dette var jo bare helt ille, da jeg aldri visste når den døde ut og da spesielt når man ga på i forbikjøringer, og akeselrasjon med fullt trøkk!!Men heldigvis bilen er nå friskemeldt etter dette skifte av rele!!Og gjett om jeg er HAPPY:volvsmile

Volvo ingen over ingen ved siden!! ;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår