Gå til innhold

Hvorfor koble er det vikitig å koble Lystgass riktig??

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Sett på nett

 

 

 

This example was a badly-installed Nitrous Express kit (not to be confused with the NoS brand). They wired up the heater directly to 12v (not on a temp switch) and left it on. Then they had TWO pressure release vents on - instead of one - which doubled the emergency release pressure. The car owner claims a malfuntioning safety valve/disc/cap. (?) And below you can see the results.

 

Fortunately the car was garaged, so no one was hurt. This wasn't a 3S car (it was a modded '91 Nissan Maxima owned by Doyle Schoenberger of Ohio). But these photos bear looking at, just so you know what you're dealing with when you consider adding a shot of Nitrous. This was a professional installation on a spotlessly clean engine, with the bottle kept safely (?) in the trunk!

 

pict533c.jpg

 

pict536c.jpg

 

pict539c.jpg

 

pict532c.jpg

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår