krest Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Har bestandig hørt at man skal ha lappen med seg når man er ute å kjører. Men hva skjer egentlig om man blir stoppet og man har glemt å bringe med seg pengboka? Dvs. all legitimasjon. Siter Audi V8 3.6 Audi A4 1.8 20V Quattro Ford Granada 2.8 Gl Audi 80 2.8E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Veldig opp til den du treffer. Har selv opplevd å først nesten kjøre ned en politimann, for så å rygge tilbake inn på busstoppet hvor kontrollen var, og fått beskjed om at førerkortet måtte jeg ha med. Blåste grønt da så det var god tur videre Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Har bestandig hørt at man skal ha lappen med seg når man er ute å kjører. Men hva skjer egentlig om man blir stoppet og man har glemt å bringe med seg pengboka? Dvs. all legitimasjon. Du risikerer å måtte ut med 500 kroner, og i verste fall følger de deg hjem for å se legitimasjon. Sistnevnte skjer nesten aldri, som regel tar de til takke med at du oppgir personalia, og hvis de er i tvil, kan de sjekke med operasjonssentralen, som selvsagt har tilgang til Det sentrale personregister ("Folkeregisteret") og førerkortregisteret og kan verifisere informasjonen du oppgir. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krest Skrevet Juli 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 Får håpe de tar i bruk slike fingeravtrykk-dingser snart. Da trenger man vell ikke ta med seg noe som helst :D. Siter Audi V8 3.6 Audi A4 1.8 20V Quattro Ford Granada 2.8 Gl Audi 80 2.8E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Får håpe de tar i bruk slike fingeravtrykk-dingser snart. Da trenger man vell ikke ta med seg noe som helst :D. Vel, for at et fingeravtrykk eller andre biometriske data skal være verdt noe som helst i forbindelse med identifisering, forutsettes at de har fingeravrykket ditt (eller andre biometriske data - DNA, irisskanning osv) fra før. Så lenge ikke alle som befinner seg i Norge samt alle som passerer over grensa avgir slike prøver, og det tror jeg NEPPE kommer til å skje så lenge Datatilsynet og andre tenkende mennesker eksisterer, er dette ikke realiserbart. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 har en kopi i bilen.. det burde da hjelpe litt. ligger i mappa sammen med vognkort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 har en kopi i bilen.. det burde da hjelpe litt. ligger i mappa sammen med vognkort. jaja, nå har jeg hørt det å:D men får en bot på 750kr vis førerkorte ikke er med under kjøring, å det samme sier de når du ikke har vogkortet. Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 jaja, nå har jeg hørt det å:D men får en bot på 750kr vis førerkorte ikke er med under kjøring, å det samme sier de når du ikke har vogkortet. Takk for at du opplyser om det samme som allerede har blitt sagt :) Det er for øvrig ikke en bot, men et gebyr. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krest Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 På tide at samfunnet kollapser, slik at man kan jøre hva man vil :D Siter Audi V8 3.6 Audi A4 1.8 20V Quattro Ford Granada 2.8 Gl Audi 80 2.8E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 På tide at samfunnet kollapser, slik at man kan jøre hva man vil :D Hva i all verden er det du snakker om? Er du rusa? Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forman313 Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Glemt førerkort er som regel ikke noe problem, men det kan være en stor fordel å kunne identifisere seg på annen måte. Da kan de sjekke om du innehar gyldig førerkort. I utgangspunktet er det bot på 500-750?, men jeg har aldri hørt om at noen har fått den boten helt uten videre. Den ene gangen jeg har sett dette skje var det omstendigheter som gjorde det til en selvfølge. Dette var vel medio 90-tallet, og da var ikke onkel spesielt glad i oss, altså vennekretsen/gjengen. Vi kjørte mye dust og hadde ennå ikke vokst fra oss holdningen om at den eneste faren var å få bot. Det som skjedde var at vi var ute og kjørte dust, som vanlig. Vi får onkel etter oss og må stoppe. De prøvde seg ved å få sjåføren til å godta en bot på noen tusenlapper, men siden vi krevde måling el. måtte de gi opp. Det var ingen tvil om at vi hadde kjørt alt for fort, så onkel benyttet sjansen. Fører fikk bot på 500,- fordi han ikke hadde førerkort med seg. Moralen er ganske enkel; vær snill og grei, så går det greit. Selv uten førerkortet i lomma ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg