Gå til innhold

Norge Good VS Bad?

Ranger emnet

Hisap

Anbefalte innlegg

Som regel så går jeg rundt å er forbanna støtt og stadig på Norge og alle de idiotiske løsningene vi har. Feks Satans Vegvesen og privatisering av ting som ikke burde være privat etc.

Men kom over en sak i DB, og den fikk meg virkelig til å være glad for at jeg bor i Norge...

Dette tviler jeg på at ville ha skjedd i Norge.

SYKT at sånnt kan skje!

Har du noen andre eksempler på hvor Norge er elendig eller bra, kan du sikkert linke det også.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at vi ligger som nummer to på human development index sier vel sitt. Og det at vi faktisk har det sykt digg i forhold til mange andre land.

Uten å forsvare behandlingen i den siste saken, tvert imot, men vil jo si at USA-episoden var verre da det handlet om at den avdøde ble helt oversett og ignorert. Forresten synd vi ikke får lese om alt det som faktisk går bra her i landet vårt og, bare skandalehistoriene..

Snakket en gang med en som mente at FrP er veien å gå, og som også sikkert mener at USA er et flott land. I samme samtale presterte han å si at han var en storforbruker av helsevesenet her. Virker ikke som folk helt tenker over hvor priviligerte vi i Norge er på det punktet.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Er så enig med deg, er mye forbedringspotensiale i dette landet så fort vi lar noen apehuer på tinget rulle.

Mye dårlig som feks skole, veger, kollektivt, distriktsnorge og avgifter som ikke noen skjønner seg på.

Så lenge politikerne slutter med sånne Halvhjertede satsninger rundt om kring og feks satser skikkelig på en motorveg langs hele landet. Tenk hvor mye det gjør for trafikk, miljø og sikkerhet?

Politikerne i dag tenker Oslo, bor i Oslo og bryr seg om Oslo. Det som er problemet. Vi er da over 3.5 millioner som IKKE bor i Oslo.

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk ligger i gangen og i bøttekott på sjukehusene her i Norge også. Vet ikke hvor hyggelig det er for de som opplever dette i et av verdens rikeste land ;)

Prøv å bank opp en innbrudstyv i ditt eget hjem og se hvem som blir straffet.

Som hvit i dette landet, stikk på sosialen og prøv å få noe. Vet om en eldre dame som prøvde å få hjelp til å få nytt kjøleskap, siden pangsjonen hennes ikke rakk til når kjøleskapet hennes tok kvelden. Fikk blankt nei, og når naboen som er i fra Afrika et sted, ergo mørk hørte dette gikk han ned til samme sted. Ca 2 timer etterpå sto kjøleskapet hos den eldre dama. Det er godt å være norsk i Norge. :)

Bensinen Norge selger til andre land er billigere der enn her hjemme.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at bensinen er selges billigere der enn her hjemme er jo ganske innlysende! Tror du vi hadde hatt noe å stille opp med i markedet om vi hadde økt prisene på oje til utlandet? Da hadde vi ikke vært en rik oljenasjon, skal jeg si deg. Kanskje Norge skal selge bensin og olje til bare Norge? Da blir vi jo styrtrike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at bensinen er selges billigere der enn her hjemme er jo ganske innlysende! Tror du vi hadde hatt noe å stille opp med i markedet om vi hadde økt prisene på oje til utlandet? Da hadde vi ikke vært en rik oljenasjon, skal jeg si deg. Kanskje Norge skal selge bensin og olje til bare Norge? Da blir vi jo styrtrike...

Det jer trur at han vil fram til er at vi som nasjon ikke får noen goder av vårt produkt her i landet.

Du kan se for deg å jobbe i en klesbutikk, men ikke få rabatter feks?

Jeg er enig med Mustang i at vi burde jo ha en liten fordel av olje i et land som er en oljenasjon. Ikke betale mer en alle andre.

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider