Gå til innhold

BSR Tuning Passat 1.9 TDI

Ranger emnet


Soundman1

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen her som har noen erfaringer med PPC / BSR tuning av 1.9 TDI 130 HK med automat.

 

Har mailet med BSR og de sier at dette er ok og de har moment begrensing på enkelte biler med automat.

 

170 HK med 405 NM er stat de sier kommer med denne tuningen.

 

Det som bekymrer meg er kassa og driverk, nå skal det sies at jeg kjører normalt.

 

Erfaringer noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Noen her som har noen erfaringer med PPC / BSR tuning av 1.9 TDI 130 HK med automat.

 

Har mailet med BSR og de sier at dette er ok og de har moment begrensing på enkelte biler med automat.

 

170 HK med 405 NM er stat de sier kommer med denne tuningen.

 

Det som bekymrer meg er kassa og driverk, nå skal det sies at jeg kjører normalt.

 

Erfaringer noen?

 

Mange som sier at de kan kjøre en 35 hk / 50nm på kassene med automat, men er vel ingen vitenskap akkurat.. problemet er vel at hele greia kan ryke i verste fall og det er vel ikke akkurat gratis å fikse :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet ut ca 180/410 Nm fra en standar 130/310 TDI, pris 7500 ink alt

 

På en bil med tiptronic?

Ifølge mine kilder hos møller så vil du da ende opp med en ubehagelig overraskelse forholdsvis snart..

 

Snakket med de senest igår kveld og da sa de at automatkassene var veldig utsatt og tålte omtrent ingen økt effekt i forhold til originalt.. maks 50 nm ekstra

 

Jeg ville nok hørt litt med TS racing hva de egentlig har gjort før dette blir dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok TS racing tatt høyde for, de har chippet MANGE aut kasser både VW og Audi, og ja kjører du gris og er idiot med service så ja da kanskje har men et problem, men normal kjøring har ingenting på å si.

 

Mange som sier mangt ang disse kassene, men jeg har ingen prob med å tru at dette er OK.

 

Og har du kilde til påstander om dårlig kasser er ødelagt pga vanlig bruk så send meg link.

 

EDIT: Glemte å si at TS racing også tunet gearkassen for det nye momentet slik at motor og gearkasse skulle spille på lag.

 

Mvh

Glad Chippet passat eier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe annet enn muntlig fra mekanikere på møller som jeg kjenner personlig at disse kassene ikke skal ha ha for mye dreimoment, de som vanligvis chipper tiptronic og dsg pleier å lage en chip med +35 hk og +50 nm i forhold til normalt oppgitt, for at kassa ikke skal gå føyken. Hva TS-racing har gjort må jo nesten du vite, jeg kan ikke gjette hva de har gjort.. men når du sier at de har tatt full effekt ut av chipping på en automatkasse, så syns jeg bare det var på sin plass at du faktisk sjekker ut hva som er tilfelle at de har gjort, så du ikke blir sittende med en overraskelse.. meget dyr sådan

Er ikke for å prate dritt om TS-racing eller noe annet, kun en opplysning om at du bør undersøke hva som er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Ja, jeg skjønner at du har blitt fortalt muntlig, men det holder ikke synes jeg. Mulig han har hatt dårlig erfaringer med tunere som ikke tar høyde for progging av kassa ikke vet jeg.

 

Som TS Racing sier at de chipper et mangfold at vw og Audier og mange med Tiptronic, DSG og Multitronic så jeg regner med at de hadde gått rimelig på konken hvis hver og en hadde fått rasert gearkasse.

 

Men uansett så er det mange som er bekymret det var jeg også, som feks denne PPC tuningen som bare er motor økning og ikke gearkasse tuning, det kan bli galt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, hva som holder for deg og ikke er jo ikke opptil meg :)

 

Det han sier er at de kassene ryker egentlig rundt 250K uavhengig av chip eller ei, men at de som chipper rykere mye fortere og oftere. Godt mulig det er som du sier at det ikke tunere som ikke progger om girkassene. Jeg ville bare si det iallefall :)

 

Kos deg med mer kraft! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok en fordel at man chipper kassene, men den ALLER STØRSTE

FEILEN er nok at mange tiptronic-kasser går langt uten oljebytte,

være seg med eller uten trim.

 

Gi den filter og ATF med jevne mellomrom, ikke kjør som en tulling.

Da tipper jeg man gjør noe vettugt.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok en fordel at man chipper kassene, men den ALLER STØRSTE

FEILEN er nok at mange tiptronic-kasser går langt uten oljebytte,

være seg med eller uten trim.

 

Gi den filter og ATF med jevne mellomrom, ikke kjør som en tulling.

Da tipper jeg man gjør noe vettugt.

 

 

Hei

 

Ja du er nok inne på noe der, god oppfølging å vedlikehold og kjørestil er nok en stor del av hvordan utfallet blir.

 

Kommer nok til å ta oftere service både motor olje og aut olje. Longlife er vel ikke anbefalt har jeg hørt men hver 15.000 km oljeskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja du er nok inne på noe der, god oppfølging å vedlikehold og kjørestil er nok en stor del av hvordan utfallet blir.

 

Kommer nok til å ta oftere service både motor olje og aut olje. Longlife er vel ikke anbefalt har jeg hørt men hver 15.000 km oljeskift.

 

Gutta sier vel at longlife er den beste måten å drepe en VAG på :)

Heldigvis er min originalt non-longlife, bytter olje og filter hver 10.000 jeg for å være sikker :)

 

Skal snart av med innsuget tenker jeg, rengjøre det.. pleier å se ganske jævlig ut etter 100.000-200.000 km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. "Vi" i Møller har vel sluttet å ha longlife

på alle biler, men dette sees an. De fleste vil nok ha større

glede av 15000km intervaller på oljeskifte, som i "gamle dager",

mens de som driver mye langkjøring kanskje ikke har det samme

behovet ettersom de har driftsvarm motor i mye større grad, færre

oppstarter osv...

 

Er iallefall det jeg anbefaler de kundene jeg snakker med.

Oljer har ikke blitt radikalt endret de siste årene, så maks 15

mellom hvert bytte er trolig prevantivt og å være snill med bilen.

Aner dog ikke hva vanlig ATF-intervall på Tiptronic er...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår