Gå til innhold

2.5 TDI blokk

Ranger emnet


Andrè-R

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dieselmotora til VAG er jo gromme... Underspylig og doble ventilfjører og gode greier :D

 

Men jeg tror uansett ikke dieseltoppen er noe særlig ved bensintrimming :)

 

Det har 20v turbomotoren også.

 

Likevel måtte jeg bytte både fjærer og eksosventiler på motoren min for å få den til å henge med til 8000...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror uansett ikke dieseltoppen er noe særlig ved bensintrimming :)

 

 

 

Likevel måtte jeg bytte både fjærer og eksosventiler på motoren min for å få den til å henge med til 8000...

 

Bytter bare fjører og retainere jeg. så henger den med.. ?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter bare fjører og retainere jeg. så henger den med.. ?

 

Jeg byttet også retainere til noen i titan når jeg tenker etter. Ulempen med standard eksosventiler er at de er todelte pga natriumfyllingen. De kan derfor separere ved høye turtall. Det ville jeg ikke risikere, så da byttet jeg til noen i rustfritt.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat veiva passer ikke på manuell girkasse. Flensen passer ikke på svinghjulet og har heller ikke dypt nok hull til at akslingen til girkassen passer, bare det...

giveren kan stå både på svinghjulet/startkransen eller i blokka uavhengig om det er manuell eller automat. Hvorfor de har gjort det slik vet jeg ikke. Men kan benyttes om hverandre. Har ingenting å si.

 

Men passer ikke svinghjulet på flensen til ei automatveiv sier du? Jeg har da tenkt å gjøre det slik, så jeg håper det passer...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i en motor som har stått på automatkasse, skulle montere i en bil med manuell. Men gikk ikke pga forskjellig veiv som er brukt i automat kontra manuell.

Kan også leses av i ETKA om du har den.

 

Nei, den har jeg ikke, men Oslo sylinderservice har gjort en dynamisk avbalansering av veivpartiet mitt, og jeg vil tro de monterte sammen delene da. Om det ikke er plass til svinghjulslager betyr ikke noe, siden jeg skal montere motoren sammen med M56. Der opplagres ikke inngående aksel i veiva.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den har jeg ikke, men Oslo sylinderservice har gjort en dynamisk avbalansering av veivpartiet mitt, og jeg vil tro de monterte sammen delene da. Om det ikke er plass til svinghjulslager betyr ikke noe, siden jeg skal montere motoren sammen med M56. Der opplagres ikke inngående aksel i veiva.

 

Sånn å forstå ja, audi kassen lagres opp i veiva så fikk ikke plass til inngående aksling på automatveivflensen.

Måtte demontere hele helvetes motoren for så å bruke deler av den.

Men men, sitter igjen med komplett blokk med autoveiv om noen vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn å forstå ja, audi kassen lagres opp i veiva så fikk ikke plass til inngående aksling på automatveivflensen.

Måtte demontere hele helvetes motoren for så å bruke deler av den.

Men men, sitter igjen med komplett blokk med autoveiv om noen vil ha.

 

Det vil jeg trolig!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår