g0kken Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Har handla meg en pen S3 som jeg farter rundt i nå. Så lurer jeg på: Har det noen hensikt å sette tubotimer på en original S3? Altså må en S3 kjøle seg så lenge at det vil lønne seg? Noen med S3 som har erfaring/kunskaper på detta? Hvor lenge må bilen så og kjøle dersom man har kjørt sånn passe hardt? Om jeg så handler meg en timer... er det noe værre å koble på en S3 enn andre biler? Siter 2001 AUDI S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Hvis du har kjørt hardt, så kjør på lavt turtall den siste kilometeren eller fem, dette kjøler turboen mer enn hva det gjør å stå på tomgang. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g0kken Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Sant det, men av og til så har man kjørt litt hardt og har dårlig tid - da hadde det kanskje vært greit med en timer, vet liksom ikke hvor lenge en S3 bør kjøles dersom man står stille. Ender alltid med at jeg kommer for sent uansett fordi jeg må sitte i bilen og vente til jeg føler den har kjølt ned turboen :P Noen innvendinger på dennne turbotimeren? -> Blitz DDT DC Siter 2001 AUDI S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg