Wikan Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Spilte "litt" for høyt på anlegget, og etter et par minutter forsvant all bass og lyd fra mellomtone, og bare diskanten spilte. Siden jeg aldri har sprengt en høyttaler før eller vet hvordan en således høres ut, så lurer jeg på om dette er tilfellet her? Kan jo være noe annet siden det skjedde med begge høyttalerne nøyaktig samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Hvis høytaleren er sprengt så hører du sånn skurre lyd når du skrur opp.. det enkleste for deg er å kjøpe nye høytalere og spill de skikkelig inn før du vrenger opp ;) Ole Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wikan Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Så hva er det som har skjedd med høyttalerne, og kan det evt. fikses? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Funtaz Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Har du sjekket sikringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Skjedde noe av det samme med mine høytalere, da var det ingen lyd i det hele tatt. Det var rett og slett bare dårlige ledninger fra tilkoblingspkt til høytalerspolen, lodda de av, dro de litt lenger ut, lodda fast og de virka igjen. Dette skjedde etter høyt volum over lengre tid. Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wikan Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Om det er lyd i diskanten, så er det vel heller tvilsomt at sikringene har gått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iztrix Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Du har vel delefilter siden du har et komponentsett virker det som, så da kan du jo sjekke tilkoblinger der og eventuelt forsterker/spiller og skøyter om du har det. Vist ikke kan det være delefilterene dine som har gått adundas, jeg vet ikke bare tipper litt. :) Siter 1988 Nissan Sunny (Bilstereobil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wikan Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Har tatt ut høyttalerne og testa de på annen forsterker, og det er samme problemet. Spiller ikke så stor rolle, det var bare et par billige 6x9" Eltax RC-300. Har heller lyst til å gå for disse: http://www.mds.se/products/speaker_twocolumns.asp?ItemId=23789 :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg