Gå til innhold

Ny førstebil (:

Ranger emnet


sk0g3y

Anbefalte innlegg

Mest vanlige på golf er vel rust. Stort sett det som tar knekken på de har jeg intrykk av.

Siden det er en vr6 det er snakk om så kan den jo også bære preg av tidligere eiere som har vært litt tunge på høyrefoten.

Ellers er det vel stort sett slitedeler som det går utover, og det må en uansett regne med på en såpass gammel bil.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest vanlige på golf er vel rust. Stort sett det som tar knekken på de har jeg intrykk av.

 

Mener det gjelder i hovedsak 92-94. Da brukte VW miljøvennlig klarlakk som ikke holdt mål, 95-97 er ikke spesielt plaget med rust.

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt vil jeg bare si at Golf 3 må være en meget grei førstebil :) Har selv hatt noen gamle VW nå, og det er absolutt greie biler å lære seg litt småfiksing på - for det kommer garantert.

 

Hvorvidt du skal gå for en GTI, VR6 e.l. er ikke alltid så greit for oss andre forumbrukere å råde deg til, men det er jo en kjennsgjerning at disse bilene koster mye mer. Nå har jeg ingen eksempler på prisforskjeller, og selv skulle jeg tro at GTen var et mer fornuftig utgangspunkt da det jo er standard 1.8 90hk med sportsinteriør. Uansett, poenget her er at forsikringer er veldig individuelt, så det er håpløst å sitte her inne og spørre hva du må betale - du er nødt for å ta deg en runde hos de forskjellige aktørene og be om pristilbud. Hvis ikke har jo flere av de priskalkulatorer på hjemmesidene sine.

 

Ellers tror jeg nok (Sagt over her også) at man fort er ute og kjører litt når man først har fått seg sertifikatet. Alt er selvfølgelig prioritering for hva man selv liker, men jeg tror ikke jeg hadde ofret alt for en GTI om det spiser opp alle sparepengene. Jeg har nå en Passat med 1.8 90hk, ingen råskinn, men det funker å farte rundt med.

 

Så alt ettersom hva du føler du har råd til blir det litt vrient å gi noen anbefalinger, men på generelt grunnlag tror jeg at min anbefaling ville være å finne en 1.6 100hk, 1.8 90hk eller 2.0 115hk GL utgave, startet eierskapet med å gå litt grundig over bilen enn det du akkurat må ift eu-kontroll f.eks. der og da, og sørg for å få deg en bra tilstand på bilen. Etter dette kan du f.eks. kikke deg ut felger og senk (jeg synes det alene gjør mye på en Golf 3), og etterhvert andre ting om du vil gjøre bilen litt kulere. Er jo ikke noe problem å komme over et GT/GTI/VR6 interiør og bytte ut. Tror det er mange som dummer seg ut med å starte med påkost på alle "morodelene", men jeg hater risting i ratt etc uansett hvor stilig sportsstol jeg sitter i...

 

Summert: start med en mer fornuftsbil du har råd til å kjøre og drifte endel

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kommentar, GT har mye gromdeler som CL og GL ikke har. "Eneste" forskjellen på en GT og en GTI er motoren og forsikringa. Du har altså sportsstoler, sportsunderstell, skjermbreddere/lister ++

 

Ellers enig i at Golf 3 er en fin førstebil :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det jo noe annet ;) Er veldig nysgjerrig og vil vite mest mulig før jeg kjøper bil :D Hvor mye kommer årsavgiften og omregistreringen på på en Golf VR6 92 modell?

 

Golf 92 modell er over 15 år, og omreg er da 1400kr ca (husker ikke nøyaktige beløpet). Årsavgiften er lik for alle biler, 2660kr for

et helt år, forhåpentligvis 1330kr for juli-desember.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjensidig er nok det billigste for ungdom på bil! kjenner noen på min alder som har motorsykkel hos if, men bilen i gjensidige! er først når du blir 25 at de andre har konkurerende priser! jeg er 19 år og har gjensidige! if var vel det dobbelte.

Jeg startet med IF, Gjensidige var ikke i nærheten.

Men som jeg skrev før i tråden, forsikring er INDIVIDUELT så hver og en må selv forhøre seg rundtom.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår