M.K.89 Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 hva er forskjellen mellom disse to motorene? Siter Vw Polo 86c Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.K.89 Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 noen som vet det? Siter Vw Polo 86c Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 motorvolum;) hehe.. tror 2,9 er med syncro? mulig du både får 2,8 med og 2,9 uten:P Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 2,8 - 174hk 2,9 - 192hk er det ikke slik? Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huseby Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 Jo Er sånn det er, 2,9 motoren sitter i golf syncro Siter Golf 3 vr6 96 mod colour consept Gul :D Golf 2 16vt gti coupe Golf 3 vr6 coupe #solgt# Golf 3 1,8gl #solgt# http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiken Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 2.8 - nice 2.9 - real nice 3.2 - the shit :> Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eonVR6 Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 er vell coil på 2.9 større blokk å div 2.9 levert i corrado (fwd) Golf (syncro) 2.8 Levert i de fleste vw:P Siter X`er: Din mor og en del Vr6`er Har og vil aldri ha noe annet en Tysker bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiken Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 2.9 har større innsug, større spjeldhus og større grenrør om jeg ikke tar feil :p Coilpack oppgraderingen kom i 1995 på både 2.8 og 2.9 =) Ot: fæst snart eon? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
losvr6 Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Bunndelen på 2,9 har boring 82 mm mens 2,8 har 81 mm mener jeg. Ellers er shortblocken på dem ganske lik. Forskjell ligger vel i det som er nevnt over (innsug, spjeldhus o.s.v). Husk at det finnes flere varianter av begge motorene; med og uten coilpack, OBD1 og OBD2 motorer ( en del forskjell på disse). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norwegian-VR6 Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 OBD1 2.9 er fra 1992 - 1995, Corrado og Passat Syncro. OBD2 2.9 er fra 1996 - 1998 i Europa. Sitter i Golf VR6 Syncro, samt Sharan VR6 Syncro etc osv. Mekanisk meget like. Men OBD2 er mye mer moderne. Flere sensorer og bedre løsninger på litt småtteri. Nyere lmm måler, nyere og bedre spjeldhus, ECU "hjernen" er mye mer moderne, og generelt en bedre motor da du kan finne ut veldig mye via VAG-COM søke verktøy. Her ser du forskjell på insugene fra 2.8 og 2.9 Begge insugene har OBD2 spjeldhus. Ser det tykke svarte plast dekslet på siden. Siter 1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.K.89 Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 men det er ikke lett aa finne, golf Vr6 med 2.9 og syncro? og er disse motorene trimvenlige? Siter Vw Polo 86c Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Ligger en til salgs nå, for 165000,- Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.