Gå til innhold

Vr6 2.8 - 2.9

Ranger emnet


M.K.89

Anbefalte innlegg

Bunndelen på 2,9 har boring 82 mm mens 2,8 har 81 mm mener jeg. Ellers er shortblocken på dem ganske lik. Forskjell ligger vel i det som er nevnt over (innsug, spjeldhus o.s.v). Husk at det finnes flere varianter av begge motorene; med og uten coilpack, OBD1 og OBD2 motorer ( en del forskjell på disse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBD1 2.9 er fra 1992 - 1995, Corrado og Passat Syncro.

OBD2 2.9 er fra 1996 - 1998 i Europa.

Sitter i Golf VR6 Syncro, samt Sharan VR6 Syncro etc osv.

 

Mekanisk meget like.

Men OBD2 er mye mer moderne. Flere sensorer og bedre løsninger på litt småtteri. Nyere lmm måler, nyere og bedre spjeldhus,

ECU "hjernen" er mye mer moderne, og generelt en bedre motor da du kan finne ut veldig mye via VAG-COM søke verktøy.

 

Her ser du forskjell på insugene fra 2.8 og 2.9

Begge insugene har OBD2 spjeldhus. Ser det tykke svarte plast dekslet på siden.

 

VR6insug.jpg

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår