Longfellow Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Hei Jeg har en peugeot 406 2000 mod. For to år siden ble det etterfylt gass på air-condition anlegget i bilen. Nå to år senere så greier ikke air-condition anlegget å kjøle ned bilen. det kommer rett og slett ikke noe kald luft ut fra klimaanlegget. Det jeg lurer på er om det er normalt at effekten blir så mye redusert på to år? eller snakker vi om en lekkasje? (Det skal sies at bilen har stått mye i ro i vinter, har bare kjørt ca 1000Km. Hvis det har noe å si.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Hvis du kun bruker AC et par mnd om sommeren, så tørker pakningene ut om vinteren og gassen lekker ut. Så ja, er ikke uunaturlig at det er tomt igjen nå. Du bør få verkstedet til å teste for lekkasje når du fyller opp igjen. Og så bør du bruke AC jevnlig, selv på vinteren så det holder seg i form! Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Longfellow Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Ac står på konstant, det er ikke slik at jeg driver å slår det av... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 På gamle biler kan det være nødvendig å etterfylle freon hvert år for å opprettholde effekten, men skulle tro att en såpass ny bil skulle klare å holde lengre.... Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Er vel ikke så mye Freon i omløp lenger... Men det kan jo ha blitt en lekkasje et sted Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VesleUlv Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 "(Det skal sies at bilen har stått mye i ro i vinter, har bare kjørt ca 1000Km. Hvis det har noe å si.)" Anbefalingene er at du skal bruke AC-anlegget minst en gang i måneden for å smøre anleggets pakninger etc. Så lav driftstid kan medføre lekkasjer. Siter x '87 VW Transporter 2,1i x '93 Peugeot 306XN x '00 Toyota HiLux 2,4TD 4x4 '01 Peugeot 806 STdt 2,0 HDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Husk at bilen er 8år, er ikke en ny bil lengere. Når bilen står lenge av gangen (du skriver at den går lite på vinteren). Så har jeg en mistanke om at det er årsaken til at du har mistet effekten på ACen din. Få noen til å lekkteste systemet. Er heller ikke bra å kjøre med forlite ACveske. Det kan ta knekken på ACpumpa. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Husk at bilen er 8år, er ikke en ny bil lengere. Når bilen står lenge av gangen (du skriver at den går lite på vinteren). Så har jeg en mistanke om at det er årsaken til at du har mistet effekten på ACen din. Få noen til å lekkteste systemet. Er heller ikke bra å kjøre med forlite ACveske. Det kan ta knekken på ACpumpa. Nå er det vel noen trykkvakter i systemet som gjør at anlegget kutter om det blir for lite gass, så at det skal ta knekken på kompressoren er heller usannsynlig Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg